سرشاخ شدن امارات و سعودی در عدن

سرشاخ شدن امارات و سعودی در عدن
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 19:48

در ادامه اختلافات میان نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن، امارات مانع از بازگشت اعضای کابینه منصور هادی از عربستان سعودی به استان جنوبی عدن شده است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، منابع یمنی اعلام کردند که امارات مانع از بازگشت نخست‌وزیر دولت "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، به عدن شده و هواپیمایی که قرار است آنها را منتقل کند در فرودگاه ریاض مستقر است.

منابع مذکور تصریح کردند، "معین عبدالملک" و وزرای کابینه‌ای حدود 7 ساعت است که در سالن انتظار منتظر اجازه امارات هستند در حالی‌که امارات نیز صدور اجازه را مشروط به موافقت حکومت سعودی با بازگشت رهبران "شورای انتقالی" کرده است که این افراد از دو ماه پیش همچنان در امان، پایتخت اردن حضور دارند و ریاض از بازگشت آنها جلوگیری می‌کند.

شورای انتقالی جنوب یمن که به دنبال جدایی از یمن است، با حمایت‌های اماراتی‌ها در حال طرد نیروهای منصور هادی (مقیم عربستان) از شهر عدن هستند. پیشتر، همچنین این شورا به مقامات دولت منصور هادی اجازه برگزاری جلسات و نشست در شهر عدن را نداده است؛ مسئله‌ای که دولت هادی آن را تلاش امارات برای به شکست کشاندن توافق ریاض تفسیر کرده است.

پربیننده ترین خبرها