دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی جنوب مسئول تبعات عدم بازگشت ما به عدن است

دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی جنوب مسئول تبعات عدم بازگشت ما به عدن است
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 02:18

دولت مستعفی یمن به ریاست منصور هادی در ادامه تنش‌های خود با شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، این شورا را به مانع‌تراشی برای عدم بازگشت دولت هادی به شهر عدن متهم کرد.

العالم-یمن

دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» روز پنجشنبه شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) را مسئول مانع‌تراشی برای بازگشت دولت هادی به شهر عدن دانست.

دولت مستعفی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گروههای مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن روز پنجشنبه در اقدامی غیر مسئولانه مانع بازگشت دولت هادی به عدن برای مقابله با خسارت‌های فاجعه آمیز سیل این شهر شد».

در این بیانیه آمده است: این رفتار ناشی از بی توجهی به اوضاع سخت و درد و رنج شهروندانی است که متحمل خسارت‌های سنگین مالی و جانی ناشی از وقوع فاجعه سیل شده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده که مانع تراشی‌ها برای بازگشت دولت مستعفی به شهر عدن (مرکز جنوب یمن) نه تنها پافشاری شورای انتقالی بر شکست توافق ریاض و اصرار آن بر ادامه تعطیلی نهادهادی دولتی را نشان می‌دهد، بلکه منجر به تشدید فاجعه و افزایش خسارت‌هایی می شود که عدن به دلیل وقوع سیل متحمل آن شده است.

شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات نیز در پاسخ به این بیانیه اعلام کرد که طبق توافق ریاض فقط عبدر ربه منصور هادی حق بازگشت به عدن را دارد نه اعضای دولت مستعفی.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها