امیر قطر: کشورهای صنعتی از رقابت در تولید واکسن کرونا خودداری کنند

امیر قطر: کشورهای صنعتی از رقابت در تولید واکسن کرونا خودداری کنند
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 03:19

شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر پنجشنبه شب از رهبران جهان، به ویژه کشورهای بزرگ صنعتی خواست در تولید واکسن [کرونا] از رقابت با یکدیگر بپرهیزند و با یکدیگر همکاری کنند.

العالم-قطر

شیخ تمیم افزود:جهان با ویروس همه‌گیر کرونا روبرو است، ویروسی که تاکنون هیچ واکسنی برای آن پیدا نشده است، به همین خاطر [مقابله با این بیماری] نیازمند بالاترین میزان همکاری بین المللی است.

امیر قطر افزود: پیامدهای اقتصادی و اجتماعی این بیماری همه گیر بدون همکاری و هماهنگی بین المللی امکان پذیر نخواهد بود.

شیخ تمیم اضافه کرد: ما خیلی زود متوجه خطرات بحران ناشی از کرونا شدیم و برای مبارزه با آن بر تجربیانمان و نیز همکاری با سازمان‌های بین‌المللی تکیه کردیم.

وی همچنین با بیان این که قطر در سایه بحران کرونا اقدام به توسعه کادر پزشکی، تجهیزات ضروری از جمله بیمارستان‌های صحرایی کرده است، ابراز امیدواری کرد که [بحران به جایی نرسد] که نیاز به این بیمارستان‌ها احساس شود.

شیخ تمیم اظهار کرد: با رایزنی نهادهای ذیربط در حال مطالعه زمان مناسب هستیم که پس از تأیید مهار کرونا به تدریج محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف [اقتصادی در کشور] برداشته شود.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت قطر، تاکنون هفت هزار و ۷۶۴تن در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۵۰ نفر بهبود یافته‌اند و ۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

امیر قطر همچنین در واکنش به کاهش قیمت شدید نفت در بازارهای جهانی هم گفت: نباید اقتصاد قطر در گرو نوسانات قیمت انرژی باشد و به همین خاطر، امروز دستور انجام اصلاحاتی ریشه‌ای را صادر کردم که باعث آزادسازی اقتصاد کشورمان میشود.

در اتفاقی بی سابقه روز سه‌شنبه قیمت نفت پایه وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل در معاملات ماه می (۱۲ اردیبهشت) به منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت در هربشکه سقوط کرد.

نفت خام برنت دریای شمال نیز روز سه‌شنبه در بازارهای جهانی هر بشکه ۲۴ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

منفی شدن قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه می ناشی از این است که تأسیسات ذخایر نفت آمریکا در حال پر شدن است و نفت مازاد تولیدی این کشور نه فروخته می‌شود و نه قابلیت ذخیره‌سازی دارد و نگهداری آن به دردسری برای تولیدکننده‌ها تبدیل شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها