افشای دروغ پردازی آمریکا در باره لغو تحریم‌های سوریه

افشای دروغ پردازی آمریکا در باره لغو تحریم‌های سوریه
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 07:45

وزیر نفت سوریه با افشای دروغ پردازی آمریکا خاطرنشان کرد که اخبار منتشر شده در خصوص لغو تحریم‌های واشنگتن علیه دمشق کذب است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش تارنمای شبکه خبری "روسیا الیوم"، علی غانم در گفت‌وگو با شبکه "السوریه" با بیان این که اخبار مبنی بر لغو تحریم‌های آمریکا تنها جنبه رسانه‌ای دارد، افزود: تحریم‌ها علیه سوریه ادامه دارد.

وی تصریح کرد، مشکلات سوریه برای تأمین فراورده‌های نفتی همچنان پابرجاست.

غانم در خصوص تأثیر کاهش قیمت جهانی نفت بر فراورده‌های نفتی در سوریه گفت، مشکلاتی که در خصوص بیمه فراورده‌های نفتی وجود دارد موجب افزایش قیمت نفت در این کشور شده است.

وی ادامه داد، نرخ مشتقات نفتی در سوریه تحت تأثیر قیمت‌های جهانی قرار نگرفته است، چرا که دولت همچنان به سیاست خود مبنی بر حمایت از این بخش ادامه می‌دهد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که سه‌شنبه گذشته قیمت نفت پایه وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل در معاملات ماه می (۱۲ اردیبهشت) به منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت در هربشکه سقوط کرد.

غانم یادآور شد، تحریم‌ها و محاصره اقتصادی (غرب و در رأس آنها آمریکا) موجب شده است که بهای نفت در سوریه نسبت به بهای جهانی آن متفاوت باشد.

وی گفت که نفت سوریه از طریق دوستان تأمین می‌شود، اما تحریم‌ها علیه کشورهای دوست نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا، آمریکا در اقدام غیر انسانی پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ با تمرکز بر تحریم صنایع پتروشیمی سوریه، این کشور را تحریم کرد.

پربیننده ترین خبرها