وضعیت کرونا در عربستان سعودی "پیچیده و دشوار" است/ ملک عبدالله پیشنهاد کمک داد

وضعیت کرونا در عربستان سعودی
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 08:01

منابع آگاه اردنی اعلام کردند روند شیوع ویروس کُشنده کرونا در عربستان سعودی بسیار دشوار و پیچیده شده است و با توجه به افزایش شمار مبتلایان، چشم‌اندازهای دشواری طی چند هفته آینده ایجاد خواهد شد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم به نقل از رای الیوم، به دنبال افزایش بسیار شتابنده شمار مبتلایان به کرونا در عربستان سعودی، "عبدالله دوم" پادشاه اردن به ریاض پیشنهاد "کمک" فنی و پزشکی برای مهار شیوع ویروس کرونا داده است.

ماهیت این کمک‌هایی، که اردن پیشنهاد آن را داده، فاش نشده است.

ولی پادشاه اردن طی تماس تلفنی با همتای سعودی‌اش "سلمان بن عبدالعزیز" به مناسبت ماه مبارک رمضان، همبستگی کامل خود را با حکومت سعودی در مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

تبادل تبریکات به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان میان این دو پادشاه طی تماس تلفنی در عصر پنجشنبه انجام شد و این نخستین تماس طی چند ماه اخیر محسوب می‌شود.

پیشتر پادشاه اردن اعلام کرد که کشورش صنعت دارو را گسترش می‌دهد و تجربیات پزشکیِ قابل صادرات برای کمک به کشورهای دوست را دارد.

محافل اردنیِ آگاه به مسائل سعودی می‌گویند که اوضاع ویروس کرونا در این کشور پادشاهی بسیار پیچیده و است و چشم‌اندازهای بسیار دشواری طی چند هفته آینده ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای که شمار مبتلایات در حال افزایش است و با وحود شمار زیادی تبعه خارجی در این کشور تدابیر پیشگیرانه به مراحل دشواری ختم می‌شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان در روز گذشته، مجموع مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا در این کشور به 13930 و فوتی‌ها به 1925 نفر رسیده است.

"توفیق الربیعه" وزیر بهداشت عربستان سعودی، روز دوشنبه تأکید کرده بود که روند افزایش شمار مبتلایان کرونا در این کشور در هفته‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

الربیعه با اشاره به این موضوع گفت:" دو هفته پیش درباره خطر این بیماری همه‌گیر سخن گفتیم و گفتیم که احتمالا در هفته‌های آتی به 10 هزار مورد برسیم و اکنون نیز به 10 هزار مورد رسیده‌ایم."

پربیننده ترین خبرها