کرونا | روسیه بیشترین تعداد ابتلای روزانه خود را تجربه کرد

کرونا | روسیه بیشترین تعداد ابتلای روزانه خود را تجربه کرد
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 12:56

همزمان با نزدیک شدن شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به دو میلیون و هشتصد هزار نفر، نمودار این بیماری در کشورهای روسیه، برزیل و مکزیک نیز همچنان صعودی است.

العالم - اروپا

روند افزایشی ابتلای روزانه به ویروس «کووید۱۹» در روسیه با ثبت بیش از پنج هزار نفر همچنان ادامه داشته و تعداد کل مبتلایان در این کشور از شصت‌وهشت هزار نفر بیشتر شد.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (جمعه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۸۴۹ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده که رکورد جدیدی در تعداد مبتلایان روزانه در این کشور است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۶۸۶۲۲ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۶۱۵ تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون حدود ۲.۵۵ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز دوشنبه با بیان اینکه نقطه اوج شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور هنوز رخ نداده، گفت وضعیت دشواری پیش روی روسیه است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۸۵۴ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نسبت به دیروز افزایش چشمگیری داشته است.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، ۴۰۷ مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند که بیشترین میزان تلفات روزانه در این کشور است.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۵۰۰۳۶ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۳۳۳۱ تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۱۰۸۹ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است. این برای دومین روز پیاپی است که از زمان سرایت این ویروس به مکزیک است که شمار ابتلای روزانه از هزار نفر بیشتر می‌شود.

به نوشته وبگاه آماری دولت مکزیک، شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۱۱۶۳۳ نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان‌باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش ۹۹ نفری، به رقم ۱۰۶۹ تن رسید.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از دو میلیون و هفتصد هزار نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، حدود ۱ میلیون و دویست هزار نفر است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها