بن سلمان مسئول مستقیم مرگ عبدالله الحامد

بن سلمان مسئول مستقیم مرگ عبدالله الحامد
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 19:45

حساب «معتقلی الرأی» (زندانیان عقیده) در شبکه توئیتر که وضعیت زندانیان سیاسی در زندان‌های عربستان سعودی را پیگیری می‌کند، اعلام کرد که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان مسئول مستقیم مرگ "عبدالله الحامد" فعال مدنی و منتقد عربستانی در زندان های سعودی است.

العالم-عربستان سعودی

بر این اساس،حساب توئیتری "زندانیان عقیده" اعلام کرد که طبق گزارش روزها و ساعتهای پیش از مرگ الحامد در زندان، پس از آنکه وضعیت جسمی الحامد رو وخامت نهاد مسئولان زندان، از انتقال وی به بیمارستان و یا مداوای وی خودداری کردند .

توییتر «زندانیان عقیدتی» نوشته است که مرگ عبدالله الحامد، در زندان اتفاقی عادی به شمار نمی‌آید و مرگ وی قتل عمدی به دست مقام‌های آل سعود انجام شده است، چرا که دفتر زندان چند ساعت قبل از انتقالش به بیمارستان، وی را در حالت کما نگه داشته است.


این صفحه توییتر هشدار داده تا در برابر این جنایت آل سعود سکوت نکرده چرا که این امر می‌تواند مرگ سایر زندانیان را نیز رقم بزند.

"عبدالله الحامد" منتقد برجسته، صبح امروز- جمعه- به دنبال وخیم شدن وضعیت جسمانی‌اش در زندان درگذشت.

عبدالله الحامد در نهم آوریل پس از آنکه دچار سکته مغزی شد، به بیمارستان "الشمیسی" در ریاض منتقل شد.

الحامد در سال 2013 بازداشت و بدون تفهیم اتهام، به 11 سال زندان محکوم شد.

از عبدالله الحامد به عنوان موسس انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان سعودی و یکی از برجسته‌ترین مدافعان اصلاحات در این کشور یاد می‌شود.

در همین راستا، سازمان حقوق بشر «قسط» پنج‌شنبه گذشته خواستار انتقال عبدالله الحامد از زندان به بخش مراقبت‌های ویژه شده بود.

سازمان قسط اعلام کرده بود الحامد در داخل زندان "الحائر" ریاض دچار سکته مغزی شده است.

حکومت سعودی به ویژه پس از روی کار آمدن" محمد بن‌سلمان" ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.

پربیننده ترین خبرها