هشدار حماس به تل‌آویو درباره سلامت یک اسیر مبتلا به کرونا

هشدار حماس به تل‌آویو درباره سلامت یک اسیر مبتلا به کرونا
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 16:31

نماینده جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسئول سلامت و حفظ جان یک اسیر مبتلا به ویروس کرونا در بازداشتگاه «المسکوبیه» دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

«فتحی القرعاوی» نماینده حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل مسئول جان «محمد ماجد حسن» (۲۱ ساله) اسیر فلسطینی مبتلا به ویروس کرونا در بازداشتگاه المسکوبیه است.

القرعاوی تأکید کرد که بازداشت ظالمانه این اسیر فلسطینی و ابتلای او به ویروس کرونا بیانگر واقعیت جنایت‌های روزمره رژیم اشغالگر علیه ملت به ویژه اسرا است.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، القرعاوی بر ضرورت رسیدگی به این موضوع خطرناک به ویژه در سطح بین‌المللی و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه تأکید کرد و گفت که این یک قضیه انسانی حقوقی است.

او همچنین آزادی این اسیر فلسطینی برای درمان فوری وی تحت نظر مراکز مربوطه را خواستار شد.

محمد ماجد حسن دانشجوی دانشگاه «بیرزیت» فلسطین است که چند روز پیش توسط نظامیان صهیونیست بازداشت و پس از آن ابتلای وی به ویروس کرونا از سوی اداره زندان اعلام شد.

چند روز پیش نیز «نور رشاد حسین البرغوثی» اسیر ۲۳ ساله فلسطینی در زندان «النقب» رژیم صهیونیستی، در نتیجه اهمال پزشکی به شهادت رسید و انجمن اسرای فلسطینی، مقامات زندان را مسئول این رخداد دانست.

این اسیر فلسطینی در سال ۲۰۱۷ به اتهام سنگ پراکنی به سمت مأموران رژیم صهیونیستی به هشت سال زندان محکوم شده بود.

پربیننده ترین خبرها