درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق

درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق
يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 - 15:06

برخی احزاب سیاسی عراق در مذاکره با نخست وزیر مکلف به او پیشنهاد داده اند که دو پست جدید را به کابینه اضافه کند تا روند تقسیم پست‌ها میان احزاب تسهیل شود.

العالم _ عراق

یک منبع آگاه سیاسی در عراق گفت که برخی احزاب سیاسی این کشور بدون اطلاع از سایر احزاب، در حال مذاکره با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق هستند و از او می‌خواهند که دو پست جدید به کابینه خود اضافه کند.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه»، این گروه‌های سیاسی به الکاظمی به طور تلویحی اعلام کرده‌اند که با این ترکیب کابینه، نمی‌تواند رأی اعتماد پارلمان را کسب کند و به همین دلیل در حال تحمیل شروط خود بر وی هستند.

این منبع افزود: گروه‌های سیاسی مذکور از نخست‌وزیر مکلف می‌خواهند که پست‌های سرویس اطلاعات عراق و ریاست دفتر و دبیر کلی نخست وزیری را نیز وارد حلقه مذاکرات کند و پست معاونت نخست‌وزیری در امور امنیتی و معاونت نخست‌وزیر در امور انرژی و اقتصاد را در چارچوب ایجاد پست‌های بیشتر در کابینه و تسهیل توزیع پست‌ها میان احزاب سیاسی به کابینه اضافه کند.

وی تصریح کرد که نخست وزیر مامور تشکیل کابینه، برای انتخاب وزرای کشور و دفاع نیز با چالش و تنش مواجه است و احزاب سیاسی برای تصدی این پست‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این در حالی است که پیشتر گفته می‌شد، الکاظمی به همه گروه‌های سیاسی ابلاغ کرده که اختیار کامل انتخاب وزرای این دو پست بر عهده شخص اوست و کسی حق دخالت در آنها را ندارد.

نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق همچنان در تلاش است تا ترکیب کابینه خود را نهایی کند، اما برخی به طور تلویحی از احتمال عدم رأی اعتماد به او و کابینه‌اش به دلیل عدم رضایت از ترکیب این کابینه، سخن به میان می‌آورند.

فارس

پربیننده ترین خبرها