رام الله: سازمان ملل اسرائیل را به آزادی فوری اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا ملزم کند

رام الله: سازمان ملل اسرائیل را به آزادی فوری اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا ملزم کند
يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 - 18:58

یک مقام تشکیلات خودگردان دبیر کل سازمان ملل را مسئول جان اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا دانست که رژیم صهیونیستی از آزادی او امتناع می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین آزادی «محمد ماجد حسن» اسیر فلسطینی بازداشتی نزد رژیم اشغالگر را خواستار شد که ابتلای او به ویروس کرونا تایید شده است.

عریقات در اظهاراتی خبری گفت: «ادامه بازداشت دانشجوی دانشگاه بیرزیت فلسطین محمد در بازداشتگاه المسکوبیه شهر قدس اشغالی با وجود اینکه ابتلای او به کرونا قطعی تشخیص داده شده نقض قانون بین المللی است».

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عریقات از جامعه بین المللی و دبیر کل سازمان ملل خواست با پذیرش مسئولیت خود رژیم صهیونیستی را ملزم به آزادی فوری کنند تا درمان وی پیگیری شود.

این مقام فلسطینی بار دیگر آزادی همه اسرا و در رأس آنها اسرای بیمار، کودک زن و سالخورده از زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

این اسیر فلسطینی سه شنبه گذشته بازداشت شده و با تشخیص ابتلای وی به کرونا در بیمارستان زندان الرمله در قرنطینه به سر می‌برد و بازداشت او از روز پنجشنبه برای هشت روز دیگر تمدید شده است.

محمد از روستای دیر السودان در شمال غرب رام الله و دانشجوی دانشگاه بیرزیت است که سه شنبه گذشته در حمله نظامیان صهیونیست به این روستا بازداشت شد.

طرف‌های رسمی فلسطین نگران شیوع ویروس کرونا در زندان‌های رژیم اشغالگر و به خطر افتادن جان هزاران اسیر فلسطینی هستند که در سلول‌های تنگ و شلوغ به سر می‌برند و مقامات زندان‌های این رژیم هم حتی مواد ضد عفونی در اختیار آنها قرار نمی‌دهند و از سوی دیگر بیم اینکه از طریق زندانبانان یا بازجوهای صهیونیست کرونا به اسرای فلسطینی انتقال یابد نیز وجود دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها