جریان صدر از سناریوها در صورت انصراف الکاظمی خبر داد

جریان صدر از سناریوها در صورت انصراف الکاظمی خبر داد
يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 - 20:39

یکی از رهبران جریان صدر عراق گفت: در صورتی که مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق انصراف دهد، دو گزینه وجود دارد؛ گزینه نخست بازگشت به عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی کشور و گزینه دوم مامور کردن شخصی جدید برای تصدی نخست وزیری در سریعترین زمان ممکن است.

العالم ـ عراق

حاکم الزاملی اظهار داشت: 'فراکسیونهای سیاسی می توانند جایگزین تعیین کنند. این مساله غیرممکن نیست. بسیاری شخصیتهای محترم وجود دارند که قادر به اداره کشورند. اما آرزوی تمام فراکسیون های سیاسی و نیز همه ما این است که الکاظمی موفق به تشکیل دولت شود زیرا او را یک گزینه خوب می دانیم. او شخصی حرفه ای و مستقل است که نمی خواهد وارد انتخابات آتی شود'.

وی افزود: 'الکاظمی برای اصلاح فرایند سیاسی و با انتخاب تمام فراکسیون های سیاسی بر سر کار آمد، از این رو برای تشکیل دولتی قوی و قادر به اداره مرحله آتی، باید با فراکسیون ها و احزاب به توافق برسد'.

این سخنان رهبر جریان صدر پس از آن ایراد شد که مصطفی الکاظمی به صورت تلویحی اشاره کرد در صورتی که نیروهای سیاسی همچنان او را تحت فشار قرار دهند تا افراد مشخصی را برای تصدی پستهای وزارتی انتخاب کند، انصراف خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها