افزایش درگیری میان شورای انتقالی و دولت هادی در یمن

افزایش درگیری میان شورای انتقالی و دولت هادی در یمن
يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 - 23:13

پس از اعلام اداره خودمختاری توسط شورای انتقالی،درگیری در جنوب یمن افزایش یافت  به گونه ای که این شورای مورد حمایت امارات، تحرکات و حضور نظامی خود در عدن و دیگر شهرهای جنوبی یمن را گسترش داد.

العالم _ یمن

پس از اینکه تحولات، با اعلام وضعیت فوق العاده و اداره خودگردان توسط شورای انتقالی مورد حمایت امارات بعد دیگری به خود گرفت ، همه چیز خبر از بحرانی تر شدن وضعیت مناطق جنوب و افزایش تحرکات نظامی گسترده و محاصره مقر دولتی و حیاتی می دهد اقدامی که دولت هادی آن را تمرد مسلحانه توصیف کرد و با مخالفت شماری از استانها روبرو شد.

افزایش درگیری شورای انتقالی مورد حمایت امارات و دولت هادی مورد حمایت عربستان؛ امتداد درگیری های مسلحانه و بسیج نظامی دو طرف و اختلافات درباره تسلط بر دو بندر لحاف ، نشطون و جزیره سقطری است که از چندین ماه پیش در این مناطق آغاز شده و در اوج افزایش اعتراض های مردمی دو طرف زمانی که توافق ریاض هیچ نقشی در آرام کردن درگیری ها نداشته است. .

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اهداف ائتلاف سعودی اماراتی هر روز بیشتر از روز قبل خود را نشان می دهد به گونه ای که آنها با ایجاد چنین وضعیتی در صدد ایجاد محیطی برای درگیری هستند که زمینه ساز تقسیم جنوب و غارت ثروت هایش باشد و بیشتر از اینکه کودتایی علیه قدرت هادی باشد ، موجب قطع ارتباط جنوب و شمال کشور شود.

برخی این تحولات را تهدیدی واقعی برای سرنوشت وحدت یمن و مساله جنوب می دانند برخی نیز معتقدند تبعات این درگیری شاید ائتلاف سعودی اماراتی را که نفس های آخر خود را در مناطق تحت تسلط خود میکشد، نابود کند..

پربیننده ترین خبرها