اسپانیا شمار مبتلایان قطعی کرونا را حدود ۲۱۰ هزار نفر اعلام کرد

اسپانیا شمار مبتلایان قطعی کرونا را حدود ۲۱۰ هزار نفر اعلام کرد
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 14:29

همزمان با عبور تلفات ویروس کرونا در قاره اروپا از ۱۲۰ هزار نفر، روند افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در کشورهای اسپانیا، بلژیک و سوئیس ادامه دارد.

العالم - اروپا

شمار مبتلایان به بیماری «کووید۱۹» در اسپانیا در حالی امروز (دوشنبه) به دویست‌وبیست هزار نفر رسید که تعداد ابتلای روزانه بعد از یک کاهش چشمگیر، مجددا رو به افزایش گذاشته است.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۸۳۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که در یک ماه اخیر کم‌سابقه بوده است.

این برای اولین بار در چند هفته اخیر است که شمار ابتلای روزانه در اسپانیا از دو هزار نفر کمتر شده است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «وُرلداُمتر»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۳۳۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که کمترین میزان تلفات روزانه در یک ماه اخیر است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۰۹۴۶۵ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۳۵۲۱ تن افزایش یافت.

این در حالی است که وزارت بهداشت اسپانیا از روز گذشته شمار کل مبتلایان قطعی را بر اساس تست‌های PCR و حذف تعداد مبتلایان مشکوک، کاهش داده است.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک نیز گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۵۵۳ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که کمترین میزان در چند هفته اخیر است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۱۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۴۶۶۸۷ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۷۲۰۷ نفر افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۲۹۰۶۱ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اند به ۱۶۱۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از سه میلیون نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، حدود ۱ میلیون و دویست هزار نفر است.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بر اساس آمار جمع‌آوری کرده از کشورهای اروپایی، ۱۲۰ هزار مورد از فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قاره اروپا رخ داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها