خبرهای تازه از سرنوشت رهبر کره شمالی / آیا همه چیز عادی و کیم جونگ اون زمام امور را در دست دارد؟

خبرهای تازه از سرنوشت رهبر کره شمالی / آیا همه چیز عادی و کیم جونگ اون زمام امور را در دست دارد؟
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 - 10:54

وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر اساس گزارش های موجود به طور معمول در حال رتق و فتق امور کشور است.

العالم ـ آسیا

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه به نقل از این وزارتخانه آورده است رسانه های کره شمالی روزانه گزارش هایی درباره رهبر کره شمالی و رسیدگی او به مسایل کشوری منتشر می کنند.

همزمان «کیم ایون چول» وزیر وحدت کره جنوبی هم در مصاحبه ای تاکید کرد که بر اساس گزارش این رسانه ها ، شرایط عادی به نظر می رسد و رهبر کره شمالی زمام کار را در اختیار دارد.

اگرچه کیم در دو هفته گذشته در ملاء عام ظاهر نشده است اما رسانه های کره شمالی برنامه کاری روزانه وی را همچنان منتشر می کنند.

وزیر وحدت کره جنوبی تصریح کرد که پس از حضور رهبر کره شمالی در نشست دفتر سیاسی، رسانه های کره شمالی همواره برنامه های کاری «کیم جونگ اون» را منتشر کرده اند و اوضاع کشور طبق معمول در جریان است.

رسانه های کره شمالی این روزها درباره مکان رهبر کره شمالی و سلامت وی گزارشی نداده اند اما اخبار مربوط به ارسال هدایای مردمی و نامه های دیپلماتیک از سوی وی را منتشر کرده اند.

در این مدت رسانه های غربی و منطقه گزارش هایی در باره رهبر کره شمالی منتشر و احتمالاتی چون عمل جراحی ، زخمی شدن در آزمایش موشکی ، مرگ مغزی و حتی درگذشت کیم جونگ اون منتشر کرده اند که صحت هیچیک تایید نشده است.

به کزارش ایرنا، خبرگزاری کره شمالی دیروز (دوشنبه) گزارش کرده بود که رهبر کره شمالی یک پیام تبریک برای رییس جمهوری آفریقای جنوبی ارسال کرده است.

کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی در نشست پارلمانی گفت که هیچ مورد غیرعادی از کره شمالی دیده نشده است کشورش همه تحولات را به طور دقیق زیر نظر دارد و اخبار مربوط به رهبر کره شمالی را رصد می کند.

پربیننده ترین خبرها