رئیس ائتلاف «الفتح» برای بازگردانی 4 گردان الحشدالشعبی با معتمدان مرجعیت گفت‌و‌گو کرد

رئیس ائتلاف «الفتح» برای بازگردانی 4 گردان الحشدالشعبی با معتمدان مرجعیت گفت‌و‌گو کرد
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 - 14:31

رئیس ائتلاف «الفتح» در عراق برای بازگردانی چهار گردان نزدیک به مرجعیت که پیشتر، انتقال خود را از الحشد الشعبی اعلام کردند، با نمایندگان معتمد مرجعیت در کربلا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

العالم _ عراق

به گزارش العالم به نقل از سایت «المرصد الخبری العراقی»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش کرد که «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در عراق، برای بازگردانی چهار گردان منتقل شده از الحشد الشعبی با افراد قابل اعتماد مرجعیت در کربلا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در همین ارتباط، گردان‌های نزدیک به مرجعیت عراق، پیشتر، ضمن تأیید خبر انتقال ۴ گردان از زیرمجموعه سازمان الحشد الشعبی به فرماندهی مستقیم نیروهای مسلح عراق، اعلام کردند این امر به معنای قطع هماهنگی با الحشد در مسائل دفاعی، آموزشی، خدمات رسانی و غیره نیست.

منبع عراقی به نقل از منابعی «مطلع» گزارش کرد، اخبار حاکی از آن است که نمایندگان معتمد مرجعیت به این اقدام العامری لبیک گفتند و از آن استقبال کردند.

در همین خصوص، سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، روز جمعه، عدم موافقت خود را با بیانیه انتقال گردان‌های یادشده، اعلام کرد و در عین حال، خاطر نشان کرد که این انتقال صرفا در سطح عملیاتی و اداری است.

سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق پیرامون همین مسئله تصریح کرد: «فرمانده کل نیروهای مسلح رایزنی یا موافقتی با بیانیه صادره در تاریخ ۲۳ ماه آوریل پیرامون گردان‌های الحشد الشعبی که رسانه‌ها به آن پرداختند، نداشته است».

سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح در ادامه خاطر نشان کرد: «این انتقال صرفا در سطح اداری و عملیاتی بوده و شامل بسیاری از موارد یادشده در بیانیه نمی‌شود».

در این بیانیه یادشده آمده بود: «باری دیگر بر اهمیت پاسداری از وحدت الحشد الشعبی و پایبندی تمام گردان‌های این سازمان به زمینه‌های انضباتی ونظامی و اوامر فرماندهان عالی تأکید می‌کنیم که آنها هم‌طراز بقیه نیروهای مسلح هستند».

پربیننده ترین خبرها