افزایش بهای نفت به بالای ۱۴ دلار

افزایش بهای نفت به بالای ۱۴ دلار
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 08:03

مطرح شدن برخی پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش تقاضا برای نفت در اروپا، صبح امروز بهای جهانی طلای سیاه را افزایش داد.

العالم _ اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، صبح روز چهارشنبه بهای جهانی نفت افزایش یافت و بخشی از زیان‌های چند روز اخیر را جبران کرد. تحلیلگران این صعود را به احتمال افزایش تقاضا برای نفت در برخی از کشورهای اروپایی در پی حذف نسبی محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا و همچنین کاهش فشار بر ذخایر نفت آمریکا نسبت می‌دهند.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت با ۱ دلار و ۹۰ سنت افزایش، معادل ۱۵.۴ درصد، به ۱۴ دلار و ۲۴ سنت رسید. بهای نفت پایه آمریکا در ۲ روز اخیر، ۲۷ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. همچنین هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۹۳ سنت افزایش، معادل ۴.۶ درصد، ۲۱ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود. بهای برنت در پایان معاملات دیروز نیز ۲.۳ درصد افزایش را تجربه کرده بود.

بر اساس داده‌های مؤسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) ۱۰ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۵۱۰ میلیون بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند ذخایر نفت آمریکا در همین بازه زمانی، ۱۰.۶ میلیون بشکه افزایش یابد. این تفاوت هرچند اندک است اما در بحبوحه اخبار ناخوش‌آیند در حوزه نفت، یک خبر خوب محسوب می‌شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها