تاریخ چگونه درباره عروسک سعودی‌ها حکم می‌دهد؟

تاریخ چگونه درباره عروسک سعودی‌ها حکم می‌دهد؟
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 17:59

بسیاری تأکید می‌کنند که "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن کسی نیست جز عروسکی برای سعودی‌ها، که هیچ قدرتی و اختیاری ندارد. ولی این تعریف درباره منصور هادی صدق نمی‌کند؛ چرا که این شخص دلیل بهانه‌ سعودی‌ و امارات برای جنگ علیه ملت یمن شد.

العالم- کشکول

"ما به درخواست مشروع وارد یمن شدیم"، این جمله را بارها مسئولان در عربستان سعودی و امارات در پاسخ به سوال‌ها درباره دلایل مداخله نظامی در یمن و آغاز جنگ علیه ملت یمن تکرار کرده‌اند. منظورشان از مشروعیت در این جمله، عبد ربه منصور هادی است که در ریاض ظاهر شد تا به همگان اعلام کند که از "برادرانش" خواسته است برای حمایت از او، مداخله نظامی کنند.

بعد از گذشت 6 سال از مداخله "برادران" عبد ربه منصور هادی در یمن، نتایج این مداخله به شرح ذیل است:

- بیانیه شورای انتقالی جنوب- که مورد حمایت امارات است- مبنی بر خودمختاری در عدن و استان‌های جنوبی. این امر مقدمه‌ای برای آغاز تقسیم یمن محسوب می‌شود.

- ویران کردن تمام زیرساخت‌ها، که یمنی‌ها طی دهه‌های طولانی ساخته بودند.

- سیطره امارات بر بنادر و گذرگاه‌های یمنی

- تلاش‌های نافرجام سعودی‌ها برای غارت ثروت نفتی و دست گذاشتن بر استان‌های المهره و حضرموت جهت ایجاد مسیری برای انتقال نفت‌شان به غیر از مسیر خلیج‌فارس.

- مرگ صدها هزار کودک، زن و سالخورده یمنی در جریان بمباران‌های سعودی- اماراتی.

- آواره شدن میلیون‌ها نفر پس از تخریب خانه‌های‌شان.

- تحمیل محاصره زمینی، دریایی و هوایی علیه ملت یمن.

- محروم کردن یمنی‌ها از کمک‌های انسان‌دوستانه، غذا و دارو.

- گسترش مرگ، گرسنگی، بیماری‌های همه‌گیر و هرج و مرج در یمن.

- هر 10 دقیقه کشته شدن یک کودک یمنی.

- در معرض گرسنگی قرار گرفتن بیش از 20 میلیون یمنی.

- مبتلا شدن صدها هزار یمنی به وبا و بیماری‌های عفونی.

- تبدیل صدها هزار یمنی به مزدورانی برای رژیم‌های سعودی و امارات، تا برادران ملی و دینی‌شان را بکُشند.

- بازگرداندن یمن به ده‌ها سال پیش و محروم کردن آن از فرصت پیشرفت و توسعه.

ممکن است کسی بگوید که عربستان سعودی و امارات می‌توانستند جنگ یمن را حتی بدون حضور عروسکی همچون عبد ربه منصور هادی نیز آغاز کنند و این دو رژیم هیچ مشکلی در ساخت عروسکی به غیر از منصور هادی نداشته‌اند. این مقوله درست است و ما در آن نیز به آن عروسک همان حکمی را صادر می‌کردیم که برای منصور هادی صادر می‌کنیم. این دو رژیم در تمامی موارد به یک عروسک ارزان نیاز دارند و منصور هادی نیز با اراده کامل خود نقش این عروسک پوچ را بازی کرده است. از این‌رو، حکم تاریخ علیه عبد ربه منصور هادی، که کشورش را به بهانه بازگرداندن دولتش به آن، نابود کرد و سوزاند و آن را تجزیه کرد و ملتش را با گرسنگی، کشتار و آواره شدن روبه‌رو کرد، بسیار سختگیرانه و نیز عبرت‌آموز برای تمامی مزدوران و خائنانی خواهد بود که شرف‎شان را به قیمتی ناچیز فروخته‌اند.

پربیننده ترین خبرها