تلویزیون عبری‌زبان: البرهان در تلاش برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است

تلویزیون عبری‌زبان: البرهان در تلاش برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 20:06

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی فاش کرد که رئیس شورای انتقالی سودان با اعلام این‌که کشورش نباید علیه هیچ طرفی، دینی و یا طایفه‌ای خصومت داشته باشد، تأکید کرد که وی در تلاش برای عادی کردن روابط میان خارطوم و تل‌آویو است.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم، تلویزیون عبری‌زبان "آی 24 نیوز"، عصر دوشنبه در گزارشی فاش کرد که سرلشکر "عبدالفتاح البرهان" رئیس شورای انتقالی سودان در تلاش برای عادی‌سازی کامل روابط میان خارطوم و رژیم تل‌آویو است؛ چرا که به زعم وی، این روند در راستای منافع عالی سودان است.

این تلویزیون اسرائیلی به نقل از منابع خاص خود، افزود البرهان بعد از دیدار خود با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل در ماه فوریه و باز کردن آسمان سودان بر روی هواپیماهای مسافربری اسرائیل در مقابل وعده واشنگتن به حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم، نتایج دیدارش با نتانیاهو را به اطلاع دولت سودان رساند و از آن خواست درباره ماهیت روابط خارطوم با تل‌آویو تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

به گزارش این تلویزیون صهیونیستی، البرهان به وزرای دولت سودان اعلام کرد که سودان نباید در هیچ حالتی در وضعیت عداوت و دشمنی علیه طرفی یا دینی یا طایفه‌ای قرار بگیرد و سودانِ پسا انقلاب با سودان گذشته فرق می‌کند.

رسانه‌های عبری‌زبان برای نخستین بار فاش کردند که نتانیاهو و البرهان در ماه فوریه در اوگاندا دیدار و دو طرف دو طرف بر سر آغاز همکاری برای عادی‌سازی روابط توافق کردند.

در حالی که منتقدان، دیدار یاد شده را ضربه به اعتبار سودان و مساله فلسطین دانستند، البرهان درباره این دیدار گفت: "دیدارم با نتانیاهو بر اساس مسؤولیتی که دارم و برای حفظ امنیت و منافع سودان انجام شد."

پربیننده ترین خبرها