نشست ویدئویی مسکو، کی‌یف، برلین و پاریس با دو موضوع اوکراین و کرونا

نشست ویدئویی مسکو، کی‌یف، برلین و پاریس با دو موضوع اوکراین و کرونا
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1399 - 12:55

وزرای خارجه چهار کشور روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه در چارچوب رایزنی‌های موسوم به «گروه نرماندی» امروز پنجشنبه یک نشست ویدئو کنفرانسی برای بررسی آخرین تحولات اوکراین و همچنین بحران کرونا ترتیب می‌دهند.

العالم - اروپا

به رغم تداوم تنش‌ها بین روسیه و کشورهای غربی بر سر تحولات اوکراین، قرار است وزرای خارجه چهار کشور روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه در چارچوب «گروه نرماندی» در یک نشست ویدئوکنفرانسی شرکت و درباره اجرای توافقات حاصل شده در نشست دسامبر ۲۰۱۹ سران این کشورها در پاریس رایزنی کنند.

به نوشته اسپوتنیک، به منظور رایزنی درباره تحولات مربوط به بحران اوکراین، وزرای خارجه روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه در چارچوب رایزنی‌های موسوم به «گروه نرماندی» با هم یک نشست مشترک برگزار می‌کنند.

طبق این گزارش، قرار است امروز پنجشنبه وزرای خارجه این کشورها در یک نشست ویدئو کنفرانسی شرکت کنند.

اسپوتنیک خبر داد، قرار است تمرکز این نشست روی ارزیابی اجرای تصمیمات حاصل شده در نشست نهم دسامبر ۲۰۱۹ سران گروه نرماندی در پاریس باشد.

در نشست پاریس که با حضور روسای جمهور روسیه، اوکراین، فرانسه و صدراعظم آلمان برگزار شد، درباره مسائلی از قبیل آتش‌بس در مناطق شرقی اوکراین و تبادل زندانیان توافق شده بود.

بنا بر گزارش رسانه‌های روس، انتظار می‌رود وزرای خارجه گروه نرماندی علاوه بر صحبت درباره بحران اوکراین، در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا در جهان هم رایزنی کنند.

گروه نرماندی در سال ۲۰۱۶ با مشارکت روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه به منظور حل بحران اوکراین تشکیل شد.

به دنبال ناآرامی های سال ۲۰۱۴ در اوکراین که به خروج رئیس‌جمهور روسگرای وقت این کشور و روی کار آمدن یک دولت غربگرا شد، درگیری‌ها در شرق اوکراین بین روس‌تبارها با نیروهای دولت مرکزی آغاز شد و کار به اعلام استقلال دو منطقه «لوگانسگ» و «دونتسک» کشیده شد.

مقام‌های اوکراین و برخی از کشورهای غربی بارها روسیه را به دخالت مستقیم در درگیری‌های شرق اوکراین متهم کرده‌اند اما مسکو این اتهام را رد کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها