ذوق زدگی همزمان سعودی و اسرائیل از تروریست خواندن حزب الله در آلمان

ذوق زدگی همزمان سعودی و اسرائیل از تروریست خواندن حزب الله در آلمان
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1399 - 18:24

العالم _ عربستان سعودی

خبر:

وزارت کشور آلمان امروز در بیانیه‌ای حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و گفت فعالیت ‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است.

تحلیل:

- اینکه المان حزب الله لبنان را گروهی تروریستی و فعالیت هایش را در خاک این کشور ممنوع اعلام کند اساسا چیز دور از ذهنی نبوده و نیست اما اینکه رژیم سعودی همراه و همگام با رژیم اسرائیل از این مساله استقبال کرده است حکایت از این دارد که رفته رفته رژیم سعودی رفتار پنهانی سابق در تایید مشروعیت اسرائیل را از خفا به علن هدایت می کند و از اینکه صفوف خود را از مخالفان سازش اعراب و اسرائیل رسما جدا کند باکی ندارد. به نظر می رسد تا به کرسی پادشاهی نشستن بن سلمان قرار است همه مشکلات فی مابین اسرائیل و سعودی مرتفع شود.

- انتخاب این زمان برای تروریست معرفی کردن حزب الله در شرایطی که از سویی دنیا با بحران کرونا روبه روست و از دیگر سو لبنان با سخت ترین شرایط اقتصادی روبروست به نظر می رسد هدفی جز اعمال فشار حداکثری جهت به زانو در آوردن حزب الله ندارد.

- اینکه وزارت کشور آلمان از فعالیت 1050 حزب اللهی لبنانی در کشورش سخن می گوید و بدون انکه در این خصوص به موردی جرم به اثبات رسیده اشاره کند حکایت از بهانه جویی دولت لبنان از یک سو و وجود منافعی پشت پرده برای المان از ناحیه صهیونیست ها از دیگر سو است. منافعی که در اینده ای نزدیک ماهیت ان روشن خواهد شد.

- در شرایطی که اسرائیل از ناحیه حزب الله هم در مرزها ی شمالی بالبنان احساس تهدیدی همیشگی میکند و در عین حال حضور نیروهای رزمنده حزب الله در سوریه را از جمله اساسی ترین تهدیدات خود به شمار می اورد بدیهی است که از اقداماتی نظیر انچه امروز دولت المان صورت داد به وجد بیاید. واقعیت ان است که پس از تهدید رسمی اخیر رهبر حزب الله لبنان جسارت رویارویی مستقیم حزب الله به شدت از اسرائیل ستانده شده است.

پربیننده ترین خبرها