هدف ترامپ از مجادله با سازمانهای اطلاعاتی آمریکا‌/ منشاء ویروس کرونا کجاست؟

هدف ترامپ از مجادله با سازمانهای اطلاعاتی آمریکا‌/  منشاء ویروس کرونا کجاست؟
جمعه 12 ارديبهشت 1399 - 21:43

رییس جمهور آمریکا بر خلاف نظر سازمانهای اطلاعاتی آمریکا، چین را به پنهانکاری در مورد منشاء ویروس کرونا متهم کرده و اظهار داشته پکن هرکاری می کند تا او در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا شکست بخورد.

العالم-آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه (۳۰ آوریل) اظهار داشت اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهند ویروس جدید کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون سرایت کرده اما مجاز نیست اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه بدهد.

ادعای جنجالی ترامپ در حالی مطرح شد که پیش از آن ارگان‌های اطلاعاتی آمریکا این احتمال که "ویروس کرونا از دستکاری آزمایشگاهی یا تغییر ژنتیکی" حاصل شده باشد را رد کرده بودند.

جنگ لفظی ترامپ‌ با چین صرفا به موضوع ویروس کرونا محدود نمی شود چرا که او روز چهارشنبه نیز طی اظهاراتی که واکنش شدید مقامات چینی را بدنبال داشت گفت،دولت چین مایل است که او در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری شکست بخورد.

ترامپ سازمان بهداشت جهانی را نیز به همکاری و حمایت از چین متهم کرده و به همین خاطر، دستور توقف کمک‌های مالی ایالات متحده به این سازمان را داده است.

سازمان بهداشت جهانی ضمن رد اتهامات ترامپ اعلام کرده که قصد دارد در تحقیق برای یافتن سرمنشاء ویروس کرونا مشارکت کند و در همین رابطه صدور "دعوت رسمی" از سوی جمهوری خلق چین را خواستار شده است.

به نظر می رسد پیشی گرفتن ترامپ از سازمانهای اطلاعاتی این کشور و متهم سازی چین به شیوع این بیماری در جهان، بیش از آن که ریشه در اطلاعات واقعی داشته باشد فرار به جلو برای عدم پاسخگویی به افکار عمومی آمریکا در مورد تصمیم دیرهنگام برای مقابله با اپیدمی کرونا در این کشور می باشد.

نور نیوز

پربیننده ترین خبرها