الجزائر: حل ‌و فصل بحران لیبی جز با مشارکت الجزائر ممکن نخواهد بود

الجزائر: حل ‌و فصل بحران لیبی جز با مشارکت الجزائر ممکن نخواهد بود
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 11:29

رئیس‌جمهور الجزائر اعلام کرد که این کشور در آستانه دستیابی به حل بحران لیبی قرار داشت اما برخی طرف‌ها در برابر آن کارشکنی کردند.

العالم _ آفریقا

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر در نطقی تلویزیونی درباره تحولات اخیر لیبی گفت که «ما به حل‌وفصل در لیبی و آغاز روند سیاسی نزدیک شده بودیم اما این تلاش‌ها شکست خورد».

تبون افزود که برخی‌ها در برابر این تلاش‌های الجزائر مانع‌تراشی کردند چرا که می‌دانستند که این یک موفقیت دیپلماتیک برای الجزائر در منطقه خواهد بود.

رئیس‌جمهور الجزائر تصریح کرد که «هیچ گونه تلاشی در لیبی بدون مشارکت الجزائر به نتیجه نخواهد رسید، ما این موضوع را به چندین مسئول و فرستاده از کشورهای مختلف ابلاغ کردیم، ما دیدگاهی برای حل (بحران لیبی) داریم، ما به مشروعیت مردمی اتکا داریم و هیچ گونه طمع سیاسی نداریم».

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، تبون با اشاره به استمرار درگیری‌ها و شیوع ویروس کرونا در لیبی، تأکید کرد که این‌ها نشانه‌های واقعا بدی است و اگر این آتش خاموش نشود خشک و تر با هم خواهد سوخت.

الجزائر طی چند هفته گذشته تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران لیبی را آغاز کرده پیشنهاد میزبانی جلسات گفت‌وگوهای آینده در تابستان به منظور آغاز روند سیاسی در لیبی را پیشنهاد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها