ابتلای نخست وزیر روسیه به کرونا/ آیا پوتین در دیدار با نخست وزیر، کرونا گرفته است؟

ابتلای نخست وزیر روسیه به کرونا/ آیا پوتین در دیدار با نخست وزیر، کرونا گرفته است؟
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 18:12

پس از مثبت شدن جواب آزمایش نخست وزیر و وزیر شهرسازی روسیه، نگرانی‌ها در خصوص ابتلای رئیس جمهوری ۶۷ ساله روسیه به خاطر احتمال دیدار حضبوری با نخست وزیر بالا گرفته است.

العالم ـ اروپا

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه دیروز در گفت وگویی که به صورت ویدئو کنفرانس با ولادیمیر پوتین داشت به وی خبرداد که کرونا گرفته است.

ساعاتی پس از آن خبر رسید که ولادیمیر یاکوشف وزیر راه و شهرسازی و دمیتری ولکوف معاونش هم به کرونا مبتلا شده اند تا تعداد مقامات مطرح روسیه که در کمتر از ۲۴ ساعت به کرونا مبتلا شده اند به ۳ تن برسد.

اگر چه با مثبت اعلام شدن جواب آزمایش برخی از نمایندگان، کرونا پیش تر به پارلمان روسیه هم رسیده بود اما با ابتلای نخست وزیر روسیه و احتمال زیاد دیدار حضوری وی با پوتین، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت جسمانی او نیز در روسیه افزایش یافته است.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به این نگرانی ها به رسانه ها اطمینان داده است که پوتین در شرایط امنیتی بالایی قرار دارد ضمن اینکه با مثبت شدن جواب آزمایش کرونای میشوستین، سطح مراقبت از وی بالاتر هم رفته است.

پیشتر اعلام شده بود که از کارکنان کرملین هر روز تست کرونا گرفته می شود و دستگاه امنیتی روسیه به شدت مراقب است که فردی دارای کرونا به رئیس جمهور روسیه نزدیک نشود.

به گزارش ایرنا، شمار مبتلایان به کرونا در روسیه امروز (شنبه) با افزایش چشم گیری مواجه بود به طوری که ۹ هزار و ۶۲۳ نفر تنها در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و درنتیجه تعداد کل مبتلایان به این ویروس به ۱۲۴ هزار و ۵۴ تن رسیده است.

تاکنون یک هزار و ۲۲۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها