علت خصومت آمریکا و عواملش با الحشد الشعبی چیست؟

علت خصومت آمریکا و عواملش با الحشد الشعبی چیست؟
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 18:32

حمله عناصر داعش به مناطق بلد و مکیشیفه در جنوب تکریت از توابع بخش عملیات صلاح الدین که به شهادت ده تن از نیروهای الحشد الشعبی و زخمی شدن عده ای دیگر از آنان منجر شد، اولین حمله داعشی ها به نیروهای الحشد الشعبی نبوده و آخرین حمله آنان نیز نخواهد بود.

العالم - کشکول

مادامیکه الحشد الشعبی که عنصر اصلی قدرت برای عراق و عراقی ها به شمار می رود، از سوی برخی سیاستمداران عراقی مورد چانه زنی و تردید قرار گیرد و اشغالگران آمریکایی و مزدورانشان اعم از گروه های بعثی و جوکر و مزدوران سفارت به آن ها به دیده ظن می نگرند، حملات داعش علیه الحشد الشعبی پایان نخواهد یافت.

نیازی به تکرار این مسائل روشن و بدیهی نیست که بقای گروه داعش در عراق و طولانی شدن حضور این گروه در وهله اول به نفع اشغالگران آمریکایی است و نیز تلاش های واشنگتن برای وانمود کردن اینکه عراق در مقابله با داعش ناتوان بوده و برای حضور آمریکا ،اظهار نیاز کرده است.

در نتیجه، هدف اصلی از همه این توطئه های آمریکا و تلاش های این کشور برای تجزیه عراق مشخص شد و درصورتیکه خدای ناکرده، آمریکا در تحقق این هدف موفق شود، دیگر کشوری به اسم عراق در جهان وجود نخواهد داشت.

تجزیه عراق و تبدیل آن به چند کشور کوچک درگیر و تبدیل آن به عنوان مرکزی برای انتقال ناآرامی و ویرانی و جنگ به سایر کشورهای منطقه و تصرف نفت و گاز و ثروت های آن، از مهم ترین اهداف آمریکا در اشغال عراق در سال 2003 بوده است.

آمریکا، گروه های تکفیری و درصدر آن داعش را به منظور تعجیل در تحقق این هدف به وجود آورد.

در حالی که آمریکا در سال 2014 گمان می کرد که تجزیه عراق، به یک واقعیت عینی تبدیل شده است، آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی دینی، فتوای تاریخی جهاد کفائی را صادر کرد.

از درون این فتوا، یک قدرت مردمی محکم به نام الحشد الشعبی بیرون آمد و موازنه قوا را به ضرر آمریکا تغییر داد و طرح های آمریکا را با شکست مواجه کرد و آرزوهای این کشور را به کابوس تبدیل کرد و سحر و جادوی آنرا باطل کرد.

این نیروها با آزاد سازی کامل اراضی عراق، آرزوهای مزدوران آمریکا برای تجزیه عراق را نقش بر آب کرد و باعث شد که آمریکا این آرزو را به گور ببرد.

از آن زمان که آمریکا و طرح های این کشور به دست نیروهای الحشد الشعبی به سختی شکست خوردند، آمریکا همه امکانات خود و مزدورانش از جمله گروه داعش و بعثی ها و عناصر جوکر و انسان های ضعیف النفس را در میان عراقی ها به کار گرفت و نیز امکانات کشورهای رجعت گرا و طایفه گرای عربی را به خدمت گرفت تا به تنها هدف خود که ضربه زدن به الحشد الشعبی و تضعیف آن و در نهایت از بین بردن آن است، برسد.

اقدامات آمریکا علیه داعش با ایجاد شک و تردید درباره الحشد الشعبی و اتهام زنی و تحریک این گروه آغاز شد و سپس با ارتکاب جنایت بزدلانه از جمله، ترور شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس الحشد الشعبی و شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ادامه یافت.

آمریکا به این باور رسید که بعید است با اشغال عراق بتواند به اهداف اصلی خود برسد، چرا که دریافت که الحشد الشعبی، پیکره ای واحد و قدرتمند است و این مساله، توجیه کننده هجمه تبلیغاتی مزدوران آمریکا اعم از بعثی ها و جوکری و داعشی و افراد ضعیف النفس و نیز برخی از رژیم های طایفه گرای حوزه خلیج فارس و درصدر آن آمریکا و از طریق شبکه فتنه جوی الحره است.

سیاست آمریکا در تعامل با الحشد الشعبی مبتنی بر اختلاف افکنی میان اعضا و نیروهای این گروه و ایجاد شک و تردید در عراقی ها در دوستی با الحشد و ایراد اتهامات دروغین به آن ها از طریق غول های رسانه ای تحت حمایت خاندان خونریز صدام و برخی از رژیم های طایفه گرای حوزه خلیج فارس بود.

همچنانکه در جریان تظاهرات مردم عراق برای مطالبه خواسته های خود، عناصر جوکری و بعثی و داعشی به داخل تظاهرکنندگان نفوذ کردند و به مقرهای الحشد الشعبی حمله کردند و قهرمانان این گروه را به بهانه های سخیف و بی ارزش، به قتل رساندند.

آنچه امروز از عراقی ها انتظار می رود این است که اکنون و با روشن شدن توطئه های خبیث آمریکا، پشت الحشد الشعبی بایستند و توطئه هایی را که با هدف تجزیه عراق و اختلاف افکنی میان ملت آن و غارت ثروت های آن بوده است، خنثی کنند و به هیچ درخواستی برای ضربه زدن به الحشد الشعبی و دوستی این گروه با عراق و مردم و سرزمین عراق و مرجعیت دینی توجه نکنند.

پربیننده ترین خبرها