مسکو: گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و ترکیه در سوریه در حال اجراست

مسکو: گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و ترکیه در سوریه در حال اجراست
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 11:01

مرکز آشتی و مصالحه روسیه در سوریه از برگزاری منظم گشت زنیهای مشترک پلیس نظامی این کشور با نظامیان ترکیه در سوریه و رعایت آتش بس در مناطق کاهش تنش خبر داد.

العالم- سوریه

مرکز آشتی و مصالحه روسیه در سوریه شب گذشته از انجام گشت‌زنی‌های مشترک پلیس نظامی این کشور با نیروهای نظامی ترکیه طبق برنامه قبلی در منطقه الحسکه خبر داد.

این گشت زنی مشترک تحت یادداشت تفاهم میان روسیه و ترکیه که در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹ امضا شده بود انجام شد.

طبق بیانیه این مرکز، این عملیات مشترک گشت زنی در مسیرهای دلای، کارا، الفردوس، عکا، شمسیه و کارا در منطقه حاکمیتی الحسکه انجام شده است. به غیر از آن، پلیس نظامی روسیه ماموریتهای گشت زنی به صورت جداگانه در سه مسیر استان حلب و مسیرهای دیگر استان الحسکه انجام داده است. همچنین گشت هوایی ارتش روسیه نیز ماموریتی در حریم هوایی قامشلی انجام داده است.

به گفته مرکز مصالحه روسیه، هیچ حمله خمپاره‌ای از سوی گروههای مورد حمایت ترکیه در مناطق کاهش تنش در ادلب طی روز گذشته انجام نشده است و آتش بسی که در روز ۶ مارس ۲۰۲۰ میان روسای جمهور ترکیه و روسیه مورد توافق قرار گرفته است همچنان برقرار است و از سوی طرفین مورد احترام قرار می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به انجام منظم ماموریتهای نظامی روسیه در سوریه آمده است که افسران مرکز مصالحه روسیه به طورمرتب به مناطقی که آزاد شده است سفر می‌کنند و شرایط انسانی این مناطق را مورد بررسی قرار می‌دهند. هدف اصلی این مرکز در حال حاضر کمک به پناهجویانی است که به خانه‌های خود بازگشته و همچنین تخلیه غیرنظامیان از مناطق کاهش تنش در ادلب است.

فارس

پربیننده ترین خبرها