منتظر پاسخ ارتش یمن به جنایت "عفار" باشید!

منتظر پاسخ ارتش یمن به جنایت
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 23:20

دبیر شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که جنایت گمرک "عفار" یکی از سلسله جنایت‌هایی بوده که ائتلاف متجاوز آن را در یمن مرتکب شده است و آتش‌بس ادعایی آن از همان اول دروغ بوده است.

العالم- یمن

"یاسر الحوری" در گفت‌وگوی اختصاصی با تلویزیون العالم گفت: هدف از این جنایت بستن آخرین گذرگاه زمینی بوده که از طریق آن، مواد غذایی به مناطق تحت کنترل شورای عالی سیاسی ارسال می‌شود، تا همزمان با ویروس همه‌گیر کرونا و پیامدهای آن، ملت یمن را در گرسنگی فرو ببرد. این جنایتی بزرگ است و بایستی جامعه جهانی و سازمان‌های بشردوستانه در این زمینه وارد عمل شوند ولی ما همواره شاهد مواضع ضعیف درقبال عربستان سعودی و امارات و تجاوزهای‌شان به یمن بوده‌ایم؛ چرا که آنها پشت این ائتلاف متجاوز و حامیان‌شان قرار دارند.

الحوری افزود: این جنایت هرگز اراده یمنی‌ها را سست نمی‌کند و ما تأکید می‌کنیم که آتش‌بس ادعایی ائتلاف متجاوز از همان ابتدا دروغ بوده است. از سوی دیگر، وظیفه ارتش و کمیته‌های مردمی است که پاسخی شدید و تکان‌دهنده به این جنایت بدهند و ما حق داریم که به هرگونه اقدامات تحریک‌کننده علیه ملت یمن در زمان مناسب و با ابزاری مناسب پاسخ دهیم.

وی تأکید کرد: اینها می‌خواهند بحران مواد غذایی را طی ایام ماه مبارک رمضان ایجاد کنند و همچنین بر شکست‌ فاجعه‌بارشان و رکود اقتصادی کشورهای‌شان سرپوش بگذارند و این پیام را بدهند قدرت خود را در یمن حفظ کرده‌اند!

طبق این گزارش، اداره گمرک صنعا در بیانیه‌ای، روز شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی بامداد امروز مرکز گمرک عفار در استان البیضاء را هدف قرار دادند که شماری کشته و مجروح برجای گذاشت، در این حمله همچنین چند خودروی حمل بار به آتش کشیده شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها