تکرار ادعای پمپئو برای عاری‌سازی هسته‌ای کره شمالی با وعده آینده درخشان

تکرار ادعای پمپئو برای عاری‌سازی هسته‌ای کره شمالی با وعده آینده درخشان
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 08:55

وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر در شرایطی که کشورش سرسختانه ترین تحریم ها را علیه کره شمالی اعمال کرده، با وعده آینده درخشان برای پیونگ یانگ، خواستار از بین بردن تسلیحات هسته ای این کشور شده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش روز دوشنبه خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفته چنین اقدامی از سوی کره شمالی و تحقق هدف عاری سازی هسته ای برای کشورش و ملت کره شمالی مزایای زیادی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرده، ما در ماموریت خود تغییری نداده ایم کره شمالی با عاری سازی هسته ای و از بین بردن تسلیحات اتمی به شکل قابل تایید می تواند آینده درخشانی برای مردم خود به ارمغان بیاورد.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرده که دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور از زمانی که قدرت را در اختیار گرفت بر این هدف تاکید کرده است و همچنان روی همین موضوع کار می کند.

روز جمعه پس از مدت ها انتشار شایعات درباره سلامت جسمانی رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون یک کارخانه کودشیمایی را در شمال پایتخت افتتاح کرد.

پمپئو در این باره نیز گفت: اطلاعاتی خاص که بتوانم در میان بگذارم ندارم اما پیش از این هم چنین اتفاقاتی در کره شمالی رخ داده است.

روز شنبه هم تیراندازی متقابل در مرز دو کره رخ داد که وزیر خارجه آمریکا می گوید تلفاتی نداشته و اتفاقی بوده است.

به گزارش ایرنا، دو کره در سال ۲۰۱۸ میلادی توافقنامه اعتمادسازی و کاهش تنش های مرزی امضا کردند و این حادثه از نگاه کره جنوبی نقض این پیمان محسوب می شود.

پربیننده ترین خبرها