گام بلند رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر حرم ابراهیمی

گام بلند رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر حرم ابراهیمی
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 12:20

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مجوز نهایی آغاز ساخت شهرک صهیونیست‌نشین در مرکز شهر الخلیل و در مجاورت حرم ابراهیمی را صادر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شب گذشته (یکشنبه) مجوز نهایی ساخت شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی حرم ابراهیمی (محل دفن حضرت ابراهیم-علیه السلام) در شهر «الخلیل» را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری معا، ساخت این شهرک موجب اشغال بخش‌های دیگری از خاک فلسطینیان می‌شود. همچنین قرار است خیابان مخصوصی برای تردد شهرک‌نشینان به حرم ابراهیمی احداث شود (که از منطقه فلسطینی‌نشین می‌گذرد). ساخت آسانسور بسیار بزرگ نیز برای آن‌ها در داخل این مکان مقدس پیش‌بینی شده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به «شورای عالی برنامه‌ریزی اسرائیل» اجازه داده است تا اقدامات خود را برای بررسی ساخت این شهرک صهیونیست‌نشین در شهر الخلیل (در جنوب کرانه باختری) آغاز کند. اقدامی که مساحت وسیعی را در اطراف حرم ابراهیمی تحت اشغال اسرائیل در می آورد.

«نفتالی بنت» در مجوز خود خواسته است تا بدون معطلی و فوت وقت، این پروژه آغاز شود. پیش از مجوز نهایی وی، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم مجوز این کار را صادر کرده بودند.

او در فوریه گذشته در سخنان گفته بود که باید حاکمیت [غیر قانونی] رژیم اسرائیل بر شهرک «کریات اربع» در شرق الخلیل و حرم ابراهیمی و اطراف آن نهایی شود. نکته قابل توجه اینکه سخنان آن زمان نفتالی بنت چند روز پس از آن بیان شد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور دیگر ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را غیر قانونی نمی‌داند.

ساخت این شهرک از مدت‌ها پیش محل بحث و جدل در میان فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی بود. شبکه ۱۳ اسرائیل در آذر ماه سال گذشته در گزارشی گفت که قرار است این شهرک در مرکز شهر الخلیل و بر روی منطقه معروف به بازار قدیمی «الحسبه» ساخته شود. فلسطینی‌ها تا سال ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) در این بازار صاحب مغازه بودند و کسب و کار می‌کردند. همچنین قرار است با تخریب مغازه‌ها یک مرکز خرید مخصوص صهیونیست‌ها نیز احداث شود. این بازار با یک خیابان به حرم ابراهیمی متصل می‌شود.


یک سرباز صهیونیستی در خیابان حائل میان محله صهیونیست‌ها و فلسطینیان در الخلیل

سازمان جهانی یونسکو در جولای ۲۰۱۷ حرم ابراهیمی را به عنوان میراث فرهنگی فلسطین به رسمیت شناخت و آن را ثبت جهانی کرد.

به گزارش الجزیره، در حال حاضر فقط ۸۰۰ صهیونیست در شهر الخلیل تحت تدابیر شدید امنیتی زندگی می‌کنند و ما بقی ۲۰۰ هزار جمعیت این شهر فلسطینی‌ها هستند. پیش‌بینی می‌شود با تخریب مغازه‌های فلسطینی‌ها و آغاز ساخت این شهرک درگیری‌های شدیدی رخ دهد.

بنابراین گزارش، ساخت این شهرک‌ها در منطقه فلسطینی‌نشین الخلیل، ادامه گام‌های سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی در جهت چندپاره کردن مناطق فلسطینی‌نشین و پس از مدت غصب خرده زمین‌های باقی‌مانده در اختیار فلسطینی‌هاست.

این در حالی است که در چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی فراتر از مرزهای ایجادشده پس از جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی را غیرقانونی خوانده و رژیم صهیونیستی را هم «نیروی اشغالگر» توصیف کرده‌ است.

فارس

پربیننده ترین خبرها