آیا مک انانی می تواند رسوایی های ترامپ را مدیریت کند؟

آیا مک انانی می تواند رسوایی های ترامپ را مدیریت کند؟
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 13:18

انبوه رسوایی های دونالد ترامپ پس از هر بار کنفرانس مطبوعاتی – که ناشی از جنون خودبزرگ بینی و تکبر و افتخار به دستاوردهای عظیم خیالی اش است – و نظریه های خنده دار او حتی در جزئی ترین مسائل پزشکی، کاخ سفید را بر آن داشت تا با انتصاب سخنگوی مطبوعاتی، مسئولیت اداره این قبیل کنفرانس ها و دیدار با روزنامه نگاران را بر عهده بگیرد.

العالم - کشکول

خودشیفتگی و علاقه مندی جنون آمیز ترامپ به جلب توجه و دیده شدن، چند سال است که او را بر آن داشته تا با لغو سنت چندین ساله دیدار سخنگوهای مطبوعاتی کاخ سفید با روزنامه نگاران، خود شخصا این کار را بر عهده بگیرد.

وی که رکورددار برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید است تصور می کرد، این کار به نفعش باشد در حالی که همه چیز کاملا بر عکس شد و انبوهی از نقاط ضعف در شخصیت وی بر ملا شد که دستمایه طنز و تمسخر دیگران شد.

مسئولان کاخ سفید پیش از این می بایست فکری برای این مشکل می کردند و مانع وی از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی می شدند نه اینکه منتظر می شدند که او بزرگترین رسوایی عمرش را مبنی بر طرح پیشنهاد تزریق مواد ضد عفونی کننده به بیماران مرتکب شود. او یک روز چین را به خاطر عملکردش در مقابله با ویروس کرونا ستایش می کند و روز بعد این کشور را به خاطر عملکرد بد در مهار ویروس، مسئول شیوع آن در آمریکا و جهان می داند.

از بخت بد ترامپ، بسیاری از همکاران وی در کاخ سفید، تفکر و عملکردی مشابه او دارند؛ آنها به جای اینکه شخصی مناسب را – که بتواند از حجم رسوایی ها و خسارت های ترامپ بکاهد - به عنوان سخنگوی کاخ سفید بیابند، کسی را انتخاب می کنند که شیفته "نبوغ" ترامپ است. و این شخص کسی نیست جز کایلی مک انانی، سخنگوی ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ در سال 2020. رسوایی های ین شخص در سخن گفتن و اظهار نظر، کمتر از رسوایی های ترامپ نیست.

مک انانی، خود، از مهمترین هواداران تئوری توطئه ترامپ است. طبق ای تئروی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در این کشور به دنیا نیامده است. این تئوری، توهمات نژادپرستانه توصیف شده است. از این گذشته مک انانی، هم مثل ترامپ مدعی بود که ویروس کرونا وارد آمریکا نشده است.

نکته جالب توجه درباره این سخنگوی جدید این است که وی از آنجا که می داند ترامپ تا چه اندازه باعث بی اعتمادی خبرنگاران به کاخ سفید شده است و در تلاشی برای ترمیم وجهه خود که به دلیل تکرار افکار و نظریه های ترامپ، مخدوش شده است در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به خبرنگاران گفت: "قول می دهم هیچ وقت به شما دروغ نگویم". البته خبرنگاران این قول را اعتراف ضمنی مک انانی به ادامه زنجیره ناگسستنی دروغ های کاخ سفید دانسته اند. به این ترتیب او هم نتونست رسوایی های ترامپ را مدیریت کند چرا که خود، نیاز به کسی دارد که رسوایی های خودش را جمع کند.

  • نجم الدين نجيب - العالم

پربیننده ترین خبرها