دیوان عالی صهیونیستی فردا رأی خود درباره کابینه نتانیاهو را اعلام می‌کند

دیوان عالی صهیونیستی فردا رأی خود درباره کابینه نتانیاهو را اعلام می‌کند
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 15:09

دومین روز بررسی ائتلاف دو حزب لیکود و آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه در دیوان عالی رژیم صهیونیستی برگزار شد و این دادگاه فردا رأی خود را درباره قانونی یا غیرقانونی بودن آن اعلام می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

دیوان عالی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) دومین جلسه بررسی ادله حقوقی درباره قانونی بودن یا نبودن ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» با «بنی گانتز» جهت تشکیل کابینه را برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این جلسه دادگاه، مخالفان این ائتلاف تاکید کردند کابینه فراگیر جدید به صورت غیرقانونی نتانیاهو را از روند محاکمه قضایی در پرونده‌های فساد دولتی مصون می‌کند.

هیأت منصفه ۱۱ نفره این دادگاه، روز گذشته نیز استدلال‌ها درباره غیرقانونی بودن تشکیل کابینه توسط نتانیاهو در زمانی که با پرونده‌های ارتشاء و سوء استفاده از قدرت متهم شده را شنید و قرار است فردا (سه‌شنبه) رأی نهایی خود را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، اگر دادگاه علیه کابینه نتانیاهو رأی دهد، رژیم صهیونیستی به انتخابات کشیده می‌شود و این چهارمین مرتبه در یک سال جاری خواهد بود که انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد.

این در حالی است که «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به دیوان عالی این رژیم اعلام کرد، نتانیاهو می‌تواند بدون مانع قانونی تشکیل کابینه دهد.

وی حدود یک ماه و نیم قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌وزیر تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شد که در زمان اشتغال به این سمت در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

روزنامه «هاآرتص» چندی پیش گزارش داده بود نتانیاهو در گفت‌وگوهای خود در محافل خصوصی، دیوان عالی را به راه‌اندازی شورش خیابانی در صورت برکناری وی از نخست‌وزیری تهدید کرده است.

بامداد یکشنبه نیز چند هزار نفر از ساکنان تل‌آویو در اعتراض به توافق نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه به خیابان‌ها آمده و این توافق را «کابینه فساد» توصیف کردند.

پربیننده ترین خبرها