طرح توربین ها در جولان اشغالی و انفجار قریب الوقوع آتشفشان خشم مردم     

طرح توربین ها در جولان اشغالی و انفجار قریب الوقوع آتشفشان خشم مردم     
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 14:30

دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو و دنباله رو های آنها در آستانه یهودی سازی جولان اشغالی سوریه و کوچاندن افراد باقیمانده، در حال اجرای معامله ترامپ با اقداماتی اجباری و برنامه ریزی شده ضد ساکنان جولان هستند.

العالم تحلیل روز

از زمان جنایت به رسمیت شناحتن جولان سوریه به عنوان بخشی از این رژیم غاصب توسط آمریکا، اقدامات برای کوچ دادن ساکنان برای اجرای طرح ترامپ با سوء استفاده از مشغولیت دولت سوریه به جنگ با تروریسم ، شتاب گرفته است.

ساکنان جولان که از این طرح ها به خشم آمده اند با اتحاد و همدلی در صدد خنثی کردن این معامله شوم و تبعات آن از جمله طرح توربین های بادی ویژه تولید برقی در اراضی کشاورزان در جولان اشغالی هستند. برخی منابع محلی جولان تاکید کردند: افرادی ناشناس دو توربین بادی مخصوص تولید برق را که مقامات رژیم صهیونیستی در زمین های ساکنان جولان اشغالی نصب کرده بودند را به آتش کشیدند.

برخی اطلاعات حاکی است، 4 تیم آتش نشانی برای خاموش کردن آتش در محل حضور یافتند. یکی از توربین ها که 3 میلیون یورو قیمت داشت؛ کاملا سوخته و دومی با قیمت 10 میلیون یورو نیز نیم سوخته شده است.

براساس این اطلاعات، مقامات اشغالگر از حدود 4 ماه پیش تقریبا این توربین را را به منطقه واقع در جنوب روستای اشغالی بقعاثا آورده بودند. این منابع تاکید کردند سوزاندن دو توربین پیامی برای مقامات اشغالگر و حامیانش بر عدم اجرایی شدن طرح توربین ها داشت.

از زمانی که ترامپ درباره جولان سخن گفته ،طرح های رژیم صهیونیستی نیز تنوع یافته که شامل افزایش شمار شهرک نشینان درآن و طرح های هدف قرار دادن وضعیت اقتصادی مردم است که عاملی واقعی برای در تنگنا قرار دادن اهالی و کوچ دادن آنان است. ترامپ و نتانیاهو با عبور از قوانین بین المللی و بدون رقیب؛ وقیح ترین اقدامات را در حق عدالت انسانی انجام دادند امریکا، رژیم صهیونیستی را آزاد گذاشته تا وی نیز از دو طرح اصلی خود که تاثیرات منفی بر ساکنان روستاهای سوریه در جولان دارد، سخن بگوید.

طرح اول حفاری چاه های نفت و گاز در بخش میانی و جنوبی جولان و شتاب سران رژیم در اعطای مجوز به شرکت های امریکایی برای حفر به عنوان هدیه ای به سوی رئیس جمهوری است.

طرح دوم نیز ایجاد مزارع توربین های هوایی تولید برق براساس طرح مقامات صهیونیستی در زمینی به مساحت 3674 دونم و مشرف بر اراضی ساکنان روستاهای مجدل شمس، مسعده، بقعاثاست که یک و نیم کیلومتر از روستای عین قنیه فاصله دارد.

بر اساس گزارش های مطبوعاتی، این توربین ها که رژیم صهیونیستی برای آن طراحی می کند غول آساست و طول هریک 200 متر است و شبیه برجی 66 طبقه است و نصب هر توربین به احداث پایه ای از بتن آرمه به وزن بیش از هزار تن در مساحتی 600 متر مربع نیاز دارد که آغاز تخریب کشاورزی در جولان و فشار بر ساکنان آن برای ترک سرزمینشان است، زیرا کشاورزی منبع اصلی زندگی بیشتر سوری ها دراین منطقه اشغالی است که بر کشاورزی سنتی و درختان میوه مانند گیلاس وسیب اتکا دارد.

این طرح ، تاثیرات خطرناکی بر سلامتی ساکنان از نظر امواج فروصوتی این توربین ها دارد و سرو صداها بی وقفه آن نیز سلامت عمومی را به مخاطره می اندازد. این طرح ازنظر عمرانی نیز توسعه عمرانی در روستاهای اشغالی را محدود خواهد کرد و بحران مسکن را افزایش می دهد و نکته خطرناک آن نیز این است که از منطقه مجدل شمس فقط 1000 مترو از مسعده 1600 متر و از بقعاثا 1800 متر فاصله دارد که در افزایش شلوغی این مناطق و محاصره ساکنان ان نقش خواهد داشت .

گرایش عمومی ساکنان جولان سوریه، مقابله با این طرح خطرناک است حتی اگر به قیمت جان مردم تمام شود زیرا معامله قرن و تبعات آن از طرح های شهرک سازی یا سرقت نفت سوریه یا حتی طرح توربین های هوایی موجب شده تا روحیه مقابله در مردم شکل بگیرد. اگر عربها حاضر به دفاع از ته مانده کرامت خود نیستند اما ساکنان روستاهای جولان ازحق خود در مقاومت و باقی ماندن و پایان دادن به رویاهای صهیونیستی دست نخواهند کشید زیرا آتش زدن دو توربین در اراضی اشغالی جولان؛ پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به صدور مجوز جهت غارت منابع طبیعی جولان اشغالی دارد و اینکه باید به قوانین بین المللی متعهد بوده و این طرح و همه فعالیت های توسعه طلبانه شهرک سازی در جولان را پایان داده و از ایجاد هرگونه تغییری در جولان اشغالی دست بردارد.

ساکنان معتقدند سوزاندن توربین های هوایی، فریادی بر صورت جامعه بین الملل بود تا رژیم صهیونیستی را برای توقف طرح توربین های هوایی و پایبندی به تعهدات مندج در توافق ها و معاهده های بین المللی حقوق بشر،تحت فشار قرار دهد و آنها را به احترام گذاردن به حقوق ساکنان سوریه در جولان اشغالی وادار کند.

هیچ کس به امریکا که تمام وقت در خدمت به رژیم صهیونیستی است ، امید ندارد در سطح بین المللی مانع از اقدامات رژیم در نقض حقوق ساکنان جولان شود و فقط ساکنان جولان که آتشفشان خشمشان در حال فوران است می توانند این طرح را به شکست بکشانند.

حسام زيدان

پربیننده ترین خبرها