سیدحسن نصرالله:

تصمیم اخیر آلمان قابل پیش بینی بود و تحت فشار امریکا و اسرائیل انجام شد/ ما در آلمان، فرانسه، انگلیس یا هر کشور دیگر هیچ گروهی نداریم/ نقش سازنده حزب الله مانع از افزایش دیوانه‌وار قیمت دلار در لبنان شد

تصمیم اخیر آلمان قابل پیش بینی بود و تحت فشار امریکا و اسرائیل انجام شد/ ما در آلمان، فرانسه، انگلیس یا هر کشور دیگر هیچ گروهی نداریم/ نقش سازنده حزب الله مانع از افزایش دیوانه‌وار قیمت دلار در لبنان شد
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 18:42

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: تصمیم آلمان نشان از تابعیت و سر خم کردن برلین در مقابل فشارهای آمریکا صورت گرفته است که مقاومت را در کل منطقه مورد هدف قرار داده است که این بخشی از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه جنبشهای مقاومت در منطقه است.

العالم _ لبنان

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تصمیم آلمان در خصوص ممنوعیت کلیه فعالیت های حزب اللله لبنان در آلمان تصریح کرد: این تصمیم قابل پیش بینی بود و پیش از آن نیز شاهد اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی برخی کشورهای اروپایی بودیم و باز هم انتظار تصمیمات این چنینی را داریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: تصمیم آلمان نشان از تابعیت و سر خم کردن برلین در مقابل فشارهای آمریکا صورت گرفته است که مقاومت را در کل منطقه مورد هدف قرار داده است که این بخشی از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه جنبشهای مقاومت در منطقه است.

سیدحسن نصرالله این تصمیم آلمان قسمتی از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه مقاومت و تلاش آنها برای هیمنه بر منطقه است، آلمان هیچ دلیل و مدرکی بر فعالیت های تروریستی حزب الله ارائه نکرده است و همین امر نشان می دهد این تصمیم برلین در راستای راضی نگه داشتن آمریکا و اسرائیل است.

وی با بیان اینکه این تصمیم آلمان قسمتی از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه مقاومت و تلاش آنها برای هیمنه بر منطقه است گفت: آلمان هیچ دلیل و مدرکی بر فعالیت های تروریستی حزب الله ارائه نکرده است و همین امر نشان می دهد این تصمیم برلین در راستای راضی نگه داشتن آمریکا و اسرائیل است.

سیدحسن نصرالله ضمن محکوم کردن حمله به جمعیات و مساجد در آلمان اعلام کرد کسانی که مورد حمله قرار گرفتند فعالیت های عادی انجام می دادند و این حملات وحشیانه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما سالهاست که به ایجاد شاخه و گروهی متعلق به حزب الله در کشورهای جهان به ویژه اروپا و آمریکای لاتین اهتمامی نداریم و زمانی که می گوییم که هیچ شاخه و گروهی در آلمان، فرانسه و غیر اینها نداریم، در این کلام صادق هستیم و هیچ ارتباطی به اشخاصی که توسط آلمان بازداشت شده اند نداریم.

وی خطاب به شهروندان لبنانی مقیم آلمان گفت: هیچ جای نگرانی نیست و هرگونه ادعایی علیه شما صرفا افتراست و می توان از طرق قانونی با این افتراها برخورد کرد و دولت لبنان باید با جدیت با این مسئله برخورد کند و این وظیفه دولت لبنان است که از شهروندانش در آلمان حمایت کند.

سیدحسن نصرالله افزود: طرح اقتصادی و مالی دولت لبنان یک نکته مثبت و اولین قدم در این مسیر محسوب می‌شود. این طرح به ایمن‌سازی ملی نیاز دارد و این امر به دولت و نهادهای دولتی این امکان را می‌دهد که دستاوردهای قریب‌الوقوعی داشته باشند.

وی اعلام کرد که حزب‌الله در دیداری که "میشل عون" رئیس‌جمهور خواستار آن شده، مشارکت خواهد کرد و ما خواستار حضوری گسترده در این نشست هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی در دولت ادعا نمی‌کند که این طرح "دست‌نخورده" است و بعد از تصویب آن، جای هیچ بحثی وجود ندارد و دولت از آن استقبال می‌کند. طرح اقتصادی گامی مهم است که می‌توان آن را اصلاح کرد و ما خواهان تعامل مثبت با آن از طریق بحث علمی هستیم.

سیدحسن نصرالله در ادامه افزود: "ما به خاطر منافع کشور خواستار دور شدن از "تله‌های سیاسی" هستیم.

وی همچنین فضای مثبت و همکاری میان تمامی لبنانی‌ها را عاملی برای مواجهه عالی با بحران کرونا در کشور خواند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما مخالف اصل درخواست کمک لبنان از طرف‌های جهانی نیستیم اما نمی‌پذیریم که لبنان تسلیم این صندوق باشد. به هیچ کسی اجازه درخواست کمک از صندوق بین‌المللی پول داده نشده و باید در شروط و گام‌های آینده بازنگری کرد.

سیدحسن نصرالله در ادامه به اتهامات بانکی به حزب الله اشاره کرد و بیان داشت: اتهاماتی را که در خصوص مسائل بانکی به حزب الله نسبت می دهند ابدا وارد نیست و این اتهام زنی ها با هدف "پاپوش دوختن" برای حزب الله انجام می شود ما هرگز به تخریب و سرنگونی بخش بانکی نپرداختیم و هیچ تلاشی برای تحت کنترل درآوردن و یا انتقام جویی در حوزه بانکی نداشتیم و هرگز نزدیک به آن نبوده ایم بخش بانکی در رویه های بانکی مربوط به ما در راستای مطالبات آمریکایی ها اقدام کرده تا بدانجا که این روند به نقطه "دشمنی و عداوت" علیه حزب الله رسیده است . رفتار تحقیرآمیز بانک با سپرده گذاران یکی از دلایلی است که ما با سیاستهای این بخش مخالف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بار دیگر تاکید می کنم متهم کردن حزب‌الله به دریافت دلار از دولت و ارسال آن به سوریه و ایران هیچ صحتی ندارد و تنها هدف آن انگ زدن به حزب الله است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: در سایه بحران شدید مالی و پولی که هم اکنون در لبنان با آن مواجه هستیم، بخش بانکی دولت را در حل این بحران یاری نمی کند بخش بانکی یکی از بزرگترین ذینفعان سیاست پولی در لبنان از سال 1993 است.

وی افزود: اگر بخش بانکی در مقابله با بحران فعلی کمک به دولت کمک نکند ، ایده های دیگری مطرح می شود هر حرفی در مورد قصد ما برای تحت کنترل درآوردن و یا از بین بردن بخش بانکی "مسخره و بی ارزش" است حزب الله هیچ فعالیت بانکی ندارد و ما هیچ موسسه یا فردی را در این حزب به انجام فعالیت های بانکی مکلف نکرده ایم.

نصرالله در ادامه از صراف‌ها خواست ملزم به قانون باشند و از سقفی که دولت برای نرخ برابری لیر در برابر دلار اعلام کرده، فراتر نروند.

سیدحسن نصرالله گفت: "ما از صراف‌ها می‌خواهیم بازیچه‌ای برای افزایش قیمت دلار نباشند و ما از هیچ‌یک از آنها حمایت نمی‌کنیم و هر آنچه در این‌باره گفته می‌شود، بی‌اساس و شایعه است."

دبیرکل حزب‌الله گفت: "نقش سازنده ما مانع از افزایش دیوانه‌وار قیمت دلار شده است."

وی سپس به افزایش قیمت کالاها در لبنان اشاره کرد و گفت، علاوه بر افزایش قیمت دلار، احتکار کالاها و حرص برخی تجار از دلایل این امر است.

نصرالله تأکید کرد: "دولت باید به نقش خود در مقابله با افزایش قیمت کالا عمل کند و این مسئولیت نباید تنها به عهده وزارت اقتصاد باشد. دولت باید برنامه‌ای اساسی برای مقابله با افزایش قیمت کالاها تنظیم کند و از داوطلبان برای کمک به نظارت در این زمینه کمک بگیرد و حزب‌الله آماده است هزاران داوطلب در این زمینه در اختیار دولت قرار دهد. مقابله با افزایش قیمت‌ها باید اولویت‌های دولت باشد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه افزود: از فراکسیون‌های سیاسی و مردم و طیف‌های مختلف انتظار می‌رود که به دولت کنونی زمان دهند و صد روز برای کار یک دولت کافی نیست.

نصرالله تأکید کرد: برخی طرف‌های داخلی و خارجی به دنبال یافتن راه‌هایی برای ایجاد اختلاف میان جنبش "امل" و حزب‌الله است ولی این هدف هرگز حاصل نمی‌شود.
وی در ادامه از جنبش امل و حزب‌الله خواست وارد فتنه بویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی نشوند؛ زیرا کسانی که در حال بازی با پرونده حزب‌الله و لبنان هستند، به منافع لبنان اهمیتی نمی‌دهند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بیان داشت: هواداران امل و حزب الله باید بپذیرند که وجود اختلاف نظر درباره برخی از مسائل امکان پذیر است و باید از ایجاد فتنه و آشوب خودداری کنند روابط ما با جنبش امل بسیار قوی و صمیمانه و دوستانه و روزانه است و همواره با هم دیدار داریم صحبت می‌کنیم. صحبت‌های من هیچ تفاوتی با صحبت‌های دو روز قبل نبیه بری ندارد و من آن را صددرصد تایید می‌کنم. هم و غم برخی در خارج از کشور این است که میان حزب الله و جنبش امل اختلاف ایجاد کنند. من به آنها می گویم چنین نخواهد شد.

وی ادامه داد: اتهاماتی که درخصوص تحریک عده ای علیه عده دیگر و یا تلاش برای تغییر چهره فرهنگی لبنان به حزب الله نسبت داده می شود را رد می کنیم

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه به امنیت کشور پایبند هستیم و برای نجات کشور از این بحران مالی که تمامیت کشور را تهدید می کند، باید همکاری کنیم گفت: ما آماده تلاش و کمک رسانی درراستای نزدیک ساختن دیدگاهها در هر منطقه از لبنان که شاهد تنش است، هستیم.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: لبنان نیاز به آرامش و همکاری دارد و باید فرصت نجات کشور را به دولت بدهیم. ما دستاوردهای زیادی در عرصه داخلی داریم و و این مسئله نیازمند دست های توانا و فکرهای باز است. ما پایبندبه آن هستیم که درگیری و تنش در کشور نباشد و خواستار برقراری آرامش در روابط دوجانبه هستیم و اگر کمکی از دست ما در مسئله ای بر بیاید ما آماده هستیم

پربیننده ترین خبرها