مسئول عراقی:

حملات داعش در الانبار، صلاح الدین و بابل، با حمایت آمریکا بود

حملات داعش در الانبار، صلاح الدین و بابل، با حمایت آمریکا بود
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 10:43

رئیس شورای نجات استان الانبار بر این باور است که تمام حملاتی که اخیرا گروه تروریستی داعش در عراق انجام داد، با حمایت آمریکا صورت گرفته است.

العالم - عراق

«حمید الهایس» رئیس شورای نجات استان الانبار واقع در غرب عراق از توطئه نظامیان تروریست آمریکا با عناصر تروریستی داعش خبر داد.

الهایس به پایگاه خبری المعلومه گفت که «نیروهای آمریکا در برهه کنونی از اهرم فشار بازگشت داعش برای اعمال فشار به دولت (بغداد) استفاده می‌کنند تا بقای این نیروها و عدم خروج آنان، تمدید شود».

وی تأکید کرد که تمامی حملاتی که داعش در الانبار، صلاح الدین و بابل انجام داد، با حمایت آمریکا صورت گرفته است.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، پس از درخواست دولت عراق برای خروج نظامیان آمریکایی و توقف فعالیت آنان در داخل خاک کشور، فعالیت داعش مجددا آغاز شد.

الهایس بر این باور است که همین فعالیت مجدد داعش، دلیل روشنی است که نشان می‌دهد آمریکا در پس این حملات قرار دارد.

وی همچنین خبر داد که «در حال حاضر، بیش از چهار هزار داعشی در مناطق بیابانی و مرزی بین عراق، سوریه و عربستان حضور دارند».

در همین ارتباط، «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق گفت که عملیات عناصر داعش به دو دلیل است: نخست؛ بالا بردن روحیه تضعیف شده هسته‌های داعش. دوم؛ تلاش برای ایجاد هرج‌ومرج و تشکیل بیش از یک جبهه برای مشغول کردن نیروهای امنیتی که عناصر داعش را تعقیب می‌کنند.

الخفاجی خاطر نشان کرد، نیروهای امنیتی عراق با استفاده از اطلاعات دقیق، در حال تعقیب عناصر داعش هستند و حملاتی که اخیرا این گروه تروریستی در جرف النصر و شماری از مناطق عراق انجام داد، صرفا تلاشی برای تهدید بغداد و کربلا بود تا بتواند «پیروزی رسانه‌ای» به دست آورند.

اخیرا گروه تروریستی داعش حملات خود را چند منطقه از عراق افزایش داده است. در یک اقدام مشکوک و سازمان یافته نیز، شماری از نمایندگان و سیاستمداران استان صلاح الدین و برخی از استانهای شمالی و غربی عراق خواستار اخراج نیروهای الحشد از شهرهای اهل‌تسنن شدند و از دولت فدرال خواستند که برای تضمین امنیت این مناطق و استانها، همچنان از نیروهای اشغالگر آمریکایی استفاده کنند.

کارشناسان بر این باورند که حوادث این روزهای استانهای شمالی و غربی عراق، یادآور حادثه سقوط موصل در سال ۲۰۱۴ است، ولی تفاوت رخدادهای سال ۲۰۱۴ با ۲۰۲۰ در این است که در سال ۲۰۱۴، اشغالگران آمریکایی که از سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شده بودند، به بهانه مبارزه با داعش بازگشتند، ولی این بار، سناریوی حملات داعش، ابقا و استقرار نیروهای اشغالگر آمریکایی را تثبیت می‌کند؛ نیروهایی که پارلمان عراق، مصوبه اخراج آنان را تصویب کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها