بیش از ۱۶۶ هزار مبتلا در آلمان؛ تلفات بلژیک از ۸ هزار نفر گذشت

بیش از ۱۶۶ هزار مبتلا در آلمان؛ تلفات بلژیک از ۸ هزار نفر گذشت
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 15:22

همزمان با افزایش تلفات ویروس کرونا در قاره اروپا به ۱۴۲ هزار نفر، شمار قربانیان این بیماری در اسپانیا نیز به بیست‌وپنج هزار و پانصد نفر رسید.

العالم - اروپا

شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان، علی‌رغم نزولی شدن نمودار ابتلای روزانه، همچنان رو به افزایش است.

در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۱۲۱۳ نفری طی یک روز گذشته بود.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۶۶۸۷۷ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۱۰۷ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۷۱۱۰ نفر افزایش پیدا کرد.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۲۹۹۸۱ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اندبه ۱۷۸۴ نفرافزایش یافت.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۸۶۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «مؤسسه درمانی کارلُس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۸۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۱۹۳۲۹ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۵۶۱۳ تن افزایش یافت.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۴۲ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۹۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

با این حساب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۵۰۵۰۹ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۸۰۱۶ نفر افزایش یافت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها