جنوب یمن | رایزنی فرستاده سازمان ملل با «شورای انتقالی»

جنوب یمن | رایزنی فرستاده سازمان ملل با «شورای انتقالی»
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1399 - 13:23

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از طریق ویدئو کنفرانس با اعضای گروه «المجلس الانتقالی» تحت حمایت امارات در جنوب یمن، تبادل نظر کرد.

العالم - یمن

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از طریق ویدئوکنفرانس گفت‌وگویی با نمایندگان «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در این دیدار که چهارشنبه (دیروز) برگزار شد درباره تلاش‌ها برای آغاز روند سیاسی با هدف حل بحران یمن و راه‌های بهبود وضعیت انسانی در سایه شیوع کرونا بحث و تبادل‌نظر شد.

شورای انتقالی اعلام کرد: این دیدار در چارچوب ادامه رایزنی‌ها میان شورا و دفتر فرستاده سازمان ملل درباره آتش‌بس، اعتمادسازی، پرونده انسانی و روند سیاسی که گریفیتس برای آن تلاش می‌کند، انجام شد.

بر اساس این گزارش، در گفت‌وگو مذکور «ناصر الخبجی» عضو هیأت رئیسه شورای انتقالی و رئیس امور مذاکرات این شورا به علاوه چهار تن دیگر از رؤسای شورای انتقالی و گریفیتس و معاونش «معین شریم» و تعداد مشاوران دیگر حضور داشتند.

دیدار مذکور در پی آن انجام شد که شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در ۲۶ آوریل گذشته در جنوب یمن اعلام خودمختاری کرد و کاملا عربستان و دولت «عبد ربه منصور هادی» که عدن (جنوب) را پایتخت موقت خود می‌داند، نادیده گرفت. این اقدام با مخالفت منطقه‌ای، بین‌المللی و سازمان ملل روبه‌رو شد.

دولت مستعفی یمن این اقدام را شورش شورای انتقالی علیه توافق ریاض امضا شده در پنجم نوامبر میان دو طرف توصیف کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها