هشدار سازمان ملل

48 هزار زن یمنی با خطر مرگ روبرو هستند

48 هزار زن یمنی با خطر مرگ روبرو هستند
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1399 - 16:22

صندوق جمعیت سازمان ملل درباره احتمال فوت بیش از 48 هزار زن یمنی به علت مسائل و مشکلات ناشی از بارداری و تولد بر اثر کمبود امکانات و احتمال بسته شدن مراکز درمانی و زایشگاه ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کووید - 19 هشدار داد.

العالم - یمن

صندوق جمعیت سازمان ملل امروز در بیانیه ای ، حمایت مالی به ارزش 59 میلیون دلار از این صندوق را به منظور فراهم کردن امکانات و خدمات لازم برای حمایت از زنان یمنی تا پایان سال 2020 خواستار شد.

دکتر "ناتالیا کانم" مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل گفت : توقف خدمات بهداشتی و زایمان ، پیامدهایی دشوار برای زنان در یمن خواهد داشت و جان آنان را به خطر خواهد انداخت.

وی با بیان اینکه تامین 24 میلیون دلار بیشتر برای رفع نیازهای مربوط به بیماری کرونا و حمایت از کارکنان بخش درمان و زنان و دختران و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنان لازم است، افزود : یمن برای ادامه فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی و حمایت از سلامت و بهداشت زنان و دختران، نیازمند حمایت مالی است.

صندوق جمعیت سازمان ملل همچنین اعلام کرد : نزدیک به نیمی از مراکز درمانی و بهداشتی در یمن یا تعطیل بوده و یا به طور نیمه وقت کار می کنند و به علت کمبود پرسنل درمانی و امکانات و تجهیزات و یا خسارت های ناشی از جنگ، فقط 20 درصد از این مراکز، خدمات درمانی به زنان و کودکان ارائه می دهند.

مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل همچنین گفت: تجهیزات و لوازم پزشکی یا کافی نیستند و یا فرسوده هستند، و کارکنان بخش درمان، یا حقوق های خود را دریافت نکرده اند ویا اینکه بیش از دو سال است که حقوق خود را به طور غیرمنظم دریافت می کنند.

صندوق جمعیت سازمان ملل ، هفته گذشته، آمارهایی را منتشر کرد که نشان می دهد درصورت تداوم بیماری کرونا در یمن به مدت طولانی، این بیماری ، تاثیراتی ویرانگر بر وضعیت سلامت مردم به ویژه زنان و کودکان خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها