در یک هفته اخیر..

ائتلاف سعودی ده‌ها حمله هوایی و زمینی به یمن داشت

ائتلاف سعودی ده‌ها حمله هوایی و زمینی به یمن داشت
جمعه 19 ارديبهشت 1399 - 06:32

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی به رغم ادعای آتش‌بس در یمن طی یک هفته اخیر 110 بار استان‌های مختلف را بمباران و یازده حمله زمینی انجام داد.

العالم - یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد حملات نیروهای ائتلاف در جبهه‌های مختلف یمن طی یک هفته گذشته و به رغم ادعای ائتلاف درباره ایجاد آتش بس در یمن ادامه داشت.

سرتیپ« یحیی سریع» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ائتلاف سعودی بیش از ۱۱ عملیات هجومی زمینی و تلاش برای پیشروی در جبهه‌های مرزی و استان‌های الجوف، مأرب، البیضاء و الضالع داشته‌اند».

به گزارش شبکه المسیره، این مقام نظامی یمن تصریح کرد:«ائتلاف سعودی طی این هفته ۱۱۰ بار استان‌های صنعاء، صعده، البیضاء، مأرب، الجوف و الضالع را بمباران کرده است».

او افزود: «حملات ائتلاف سعودی از نهم آوریل(۲۱ فروردین) تا امروز هم شامل بیش از ۷۶ عملیات زمینی هجومی و بیش از ۸۱۰ حمله هوایی بوده است».

این حملات در حالی انجام می‌شود که ائتلاف سعودی، پیشتر، از آغاز آتش‌بس یک‌جانبه‌ای به مدت دو هفته در یمن خبر داده بود؛ ائتلاف روز ۲۳ آوریل این آتش‌بس را به مدت یک ماه و به بهانه مبارزه با کرونا و آغاز ماه مبارک رمضان تمدید کرد؛ آتش‌بسی که حملات در آن ادامه یافته و قطع نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها