اپیدمی کرونا/ بحران در زندان های آل خلیفه/ اعتصاب زندانیان الجاف

اپیدمی کرونا/ بحران در زندان های آل خلیفه/ اعتصاب زندانیان الجاف
جمعه 19 ارديبهشت 1399 - 19:38

وضعیت زندانیان سیاسی زندان های آل خلیفه در شرایط شیوع ویروس کرونا به خاطر لجبازی رژیم و ادامه روال گذشته روز به روز در حال بدتر شدن است.

العالم ـ بحرین

شماری از زندانیان زندان الحوض الجاف در اعتراض به وضعیتشان در شرایط کرونا، دست به اعتصاب غذا زدند.
زندانیان به دنبال اعمال محدودیت ها و انتقال بی دلیل به زندان های انفرادی و ممنوعیت ملاقات چند روزه که به نگرانی خانواده هایشان منجر شده بود، دست به اعتصاب زدند.

این در حالی است که خانواده "علی عبدالرسول مبارک" زندانی سیاسی پس از دو هفته بی خبری از وضعیت وی ابراز نگرانی کردند.
مدیریت زندان الجاف نیز زندانیان را به بهانه ی انتقال به مکانی بزرگتر به ساختمان های جدیدی منتقل کرد اما این افراد اعلام کردند که دراین دو هفته هیچ تغییری احساس نکرده اند و طی دوهفته چند بار نقل مکان داده شده اند.

زندانیان می گویند زندان هایی که دارای 8 نفر ظرفیت است 11 الی 16 زندانی را در خود جای داده و خیلی شلوغ است و محیط زندان نیز با مقررات سازمان بهداشت جهانی برای ایجاد فاصله اجتماعی و جلوگیری از شیوع کرونا مغایرت دارد.
مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها و عضو ائتلاف دادگاه کیفری بین المللی، پس از شیوع ویروس کووید 19 در بحرین خواهان آزادی احمد حمیدان عکاس و خبرنگار شد.

این مرکز از اعضای شورای حقوق بشر و سازمان های بین المللی و منطقه ای مسئول حمایت از حقوق بشر خواست تا برای رعایت حقوق بشر در بحرین تلاش کنند زیرا کارنامه منامه در این خصوص سیاه است.

پربیننده ترین خبرها