دیدبان حقوق بشر:

دولتمردان بحرین، به خاطر کرونا، زندانیان را آزاد کنند

دولتمردان بحرین، به خاطر کرونا، زندانیان را آزاد کنند
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 13:28

معاون مدیر بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر از دولت بحرین خواست که زندانیان این کشور را آزاد کند و نسبت به فوت آنان بر اثر ابتلا به کرونا هشدار داد.

العالم - بحرین

«فیل رابرتسون» معاون مدیر بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر از دولتمردان رژیم آل خلیفه در بحرین خواست که زندانیان در بند این کشور را آزاد کنند.

پایگاه خبری «مرآه البحرین» به نقل از رابرتسون گزارش داد که از دولت بحرین «می‌خواهیم زندانیان سیاسی را آزاد کند و از تعداد آنان و شمار افراد بازداشتی بکاهد».

وی تأکید کرد که اگر دولت بحرین به سرعت وارد عمل نشود، «احتمالا این زندان‌ها کانتینرهای واگیرداری خواهند بود که به شمار زیادی از زندانیان و بازداشتیها آسیب خواهد رساند».

در واکنش به بازدید نهاد ملی حقوق بشر از زندانهای بحرین، رابرتسون گفت: «اسناد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد در زندانهای بحرین، حقوق بشر رعایت نمی‌شود».

این مسئول بین‌المللی ادامه داد: «این، بازی مسئولان بحرین است. واقعیت این است که همچنان در این زندانها، به حقوق بشر، تجاوز می‌شود».

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان سیاسی به خاطر اعمال حقوق خود، محکوم شده‌اند، تصیح کرد، نباید این زندانیان «با مجازات مرگ احتمالی به خاطر ویروس کرونا، مواجه شوند».

رابرتسون با تأکید بر اینکه «ویروس کرونا وارد زندانهای بحرین خواهد شد و آسیب بسیاری وارد خواهد کرد»، تصریح کرد: «زندانیان سیاسی در زندانهای بحرین، مستحق آزادی هستند و نباید با بیماری و کرونا از دنیا بروند».

این مسئول حقوق بشری در پایان خاطر نشان کرد، بحرین با زندانی کردن رهبران جامعه، به خود آسیب می‌زند. به همین دلیل، «باید این افراد آزاد شوند و به آنان اجازه داده شود که به جوامع خود کمک کنند. باید به آنان اجازه داده شود که سخن بگویند، ابراز عقیده کنند و برای حمایت از حقوق جامعه خود، فعالیت کنند».

در همین ارتباط، یک نهاد فعال در زمینه حقوق بشر در بحرین شرایط زندانیان سیاسی در این کشور را بسیار دشوار خواند و از نهادهای بین المللی خواست برای آزادی آن‌ها دست به تحرکاتی بزنند.

«باقر درویش»، رئیس «منتدی البحرین لحقوق الانسان BFHR» (انجمن حقوق بشر بحرین) گفت که زندانیان اندیشه (سیاسی) در بحرین از شرایط بسیار دشوار در طول دوره بازداشت ظالمانه‌شان رنج می‌برند.

او گفت که این نهاد حقوق‌ بشری، در سال گذشته بیش از ۳۰۰ مورد نقض حقوق زندانیان در برخورداری از درمان مناسب و ضروری را به ثبت رسانده است؛ چرا که مسئولان امنیتی عادت کرده‌اند با محروم کردن زندانیان سیاسی از درمان، به عنوان یکی از راه‌های شکنجه و انتقام روشمند در داخل زندان‌ها استفاده کنند.

مقامات آل خلیفه از سال ۲۰۱۱ و به دنبال آغاز حرکت انقلابی مردم بحرین برای اصلاحات در این کشور، مخالفان خود را سرکوب کرد، رهبران انقلابی را زندانی و یا بعد از سلب تابعیت به خارج تبعید کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها