منابع نخست‌وزیری: با شرایطی که در راستای منافع لبنان باشد وارد مذاکره با صندوق بین‌المللی پول می‌شویم

منابع نخست‌وزیری: با شرایطی که در راستای منافع لبنان باشد وارد مذاکره با صندوق بین‌المللی پول می‌شویم
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 10:55

محافل کاخ نخست‌وزیری لبنان اعلام کردند٬ این کشور به شرطی با صندوق بین‌المللی پول مذاکره می‌کند که ابتدا و انتهای آن در راستای منافع لبنانی‌ها باشد.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری النشره، محافل کاخ نخست‌وزیری لبنان اعلام کردند: ما در آستانه ورود به مذاکرات تاریخی و سرنوشت‌ساز با صندوق بین‌المللی پول بوده و امیدواریم ضمن اجرای طرح اصلاحات دولت٬ پیشرفت و رونق اقتصادی را نیز در کشور تحقق بخشیم.

این محافل درباره نگرانی‌های مربوط به کمک خواستن از صندوق بین‌المللی پول اشاره کردند که برخی طرف‌ها نگرانند صندوق بین‌المللی پول شرایط سختی بر لبنان تحمیل کرده و آن را تحت قیمومت خود ببرد که این نگرانی‌ها به ویژه پس از سخنان اخیر «دیوید شنکر» مشاور وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که در اظهارات خود پیش‌بینی کرده بود اوضاع اقتصادی لبنان تحت قیمومت صندوق بین‌المللی پول برود افزایش یافته است.

محافل مذکور تاکید کردند که لبنان به شرطی وارد مذاکره با صندوق بین‌المللی پول می‌شود که ابتدا و انتهای آن در راستای منافع این کشور باشد و طبیعتا هرآنچه که به نفع لبنان نبوده و با حاکمیت ملیمان مغایر باشد نمی‌پذیریم.

دولت لبنان اخیراً برنامه مهم اصلاحات اقتصادی را برای حل بحران بدهی‌های ارزی، پایین آمدن میزان بیکاری، تقویت ارزش پول ملی و سیستم بانکی و مشکلات دیگر اقتصادی که عارض این کشور است، اعلام کرد.

جمعه گذشته لبنان از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک مالی کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، درخواست دولت لبنان از صندوق بین‌المللی برای حمایت مالی از این کشور را نشانه‌ای از بحران مالی در این کشور خواند و آن را مثمر ثمر توصیف کرد.

شنکر گفته بود: «صندوق بین‌المللی پول کمک‌هایی را ارائه خواهد کرد که البته رایگان نیستند، بلکه مشروط به انجام اقدامات اصلاحی است که به افزایش درآمدهای دولت کمک کرده و فرصت نظارت صندوق پول بر اقتصاد این کشور را فراهم می‌کند.»

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها