عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هشدار داد

پیامدهای خطرناک طرح آمریکا علیه کرانه باختری

پیامدهای خطرناک طرح آمریکا علیه کرانه باختری
يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 - 09:10

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نسبت به خطرات طرح آمریکا برای جدا کردن کرانه باختری از محیط عربی خود هشدار داد.

العالم- فلسطین اشغالی

به نقل از سایت جنبش حماس، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نسبت به طرح خطرناک آمریکا برای جدا کردن کرانه باختری از محیط عربی آن هشدار داد.

وی تاکید کرد که باید در راستای مبارزه با پروژه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی یک برنامه ملی متحد میان فلسطینی‌ها بر اساس مقاومت و خروج از سازش ایجاد کنیم.

ابومرزوق خاطرنشان کرد: بر اساس طرح رژیم صهیونیستی که همزمان با اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ آغاز شد شهرک‌هایی در غرب کرانه باختری و شرق آن به وجود آمد تا این منطقه را تحت فشار قرار دهد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر کرانه باختری اصل و اساس درگیری در مرحله کنونی به شمار می‌رود. در این منطقه سه میلیون فلسطینی در مقابل ۷۵۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست زندگی می‌کنند.

ابومرزوق تاکید کرد: در حال حاضر کرانه باختری تبدیل به ۲۸ بخش شده که هیچ ارتباط جغرافیایی به جز راه‌ها و تونل‌های اسرائیلی ندارد. مصادره زمین‌های کشاورزی و منابع آبی در این منطقه باعث شده که هیچ منابع واقعی برای سه میلیون فلسطینی وجود نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: طرح آمریکا برای جدا کردن کرانه باختری از محیط عربی آن از طریق اردن بسیار خطرناک است. باید توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی ملغی شده و دیگر این رژیم به رسمیت شناخته نشود.

مهر

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها