فرماندار آمریکایی، بومیان را تهدید کرد

فرماندار آمریکایی، بومیان را تهدید کرد
يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 - 13:06

فرماندار داکوتای جنوبی به قبایل بومیان آمریکایی این ایالت اعلام کرد تا ایست‌های بازرسی مختص ویروس کرونا را ظرف ۴۸ ساعت از سراسر این منطقه و بزرگراه‌ها جمع‌آوری کنند، در غیر اینصورت با اقدام حقوقی مواجه می‌شوند.

العالم - آمریکا

به نقل از پایگاه خبری هیل، دو قبیله از بومیان آمریکایی در ایالت ذکر شده، برای کنترل بزرگراه و محدود کردن شیوع کروناویروس اقدام به ایجاد پست‌های بازرسی کرده‌اند. این قبایل به محض رویت اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹مرزهایشان را بستند.

ماه آوریل اداره امور بومیان آمریکا به این قبایل هشدار داد که آن‌ها اجازه ایجاد چنین پست‌هایی را ندارند، مگر آنکه با مقام‌های ایالتی هماهنگ کنند. براساس گزارش‌ها، این قبایل و دولت‌های ایالتی به چنین توافقی نرسیدند.

کریستی نوئم، فرماندار ایالت داکوتای جنوبی در بیانیه‌ای گفت: زمانی که با یکدیگر همکاری کنیم، قوی هستیم؛ این شامل نبرد ما علیه کووید-۱۹هم می‌شود. از آن قبایل درخواست دارم تا فورا پست‌های بازرسی در بزرگراه‌های ایالتی را بردارند.

با این حال رهبران این دو قبله آمریکایی تاکید دارند که از دستورات فرمانداری تبعیت نمی‌کنند و درخواست او را فاقد وجاهت قانونی دانستند. تا عصر شنبه اداره بهداشت داکوتای جنوبی ۱۲۳۴ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۳۴ مورد مرگ گزارش داد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها