روسیه: تبریک توئیتری آمریکا درباره پایان جنگ دوم جهانی توهین‌آمیز و جعل واقعیت است

روسیه: تبریک توئیتری آمریکا درباره پایان جنگ دوم جهانی توهین‌آمیز و جعل واقعیت است
يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 - 11:17

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیام تبریک توئیتری کاخ سفید به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم را که در آن اشاره‌ای به نقش کشورش نشده است، توهین آمیز خواند و اعلام کرد که مسکو نمی‌تواند با این اشتباه کنار بیاید.

العالم ـ اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در فیس بوک نوشت: (آنها) بجای کارت تبریک، بسیاری تصویر توئیت کاخ سفید را دریافت کردند که در آن نوشته شده روز هشتم ماه می سال ۱۹۴۵ آمریکا و انگلیس بر آلمان نازی پیروز شدند.

زاخارووا ادامه داد: چنین به نظر می‌رسد که هدف این نوشته، خنثی کردن تاثیر بیانیه اخیر سران روسیه و آمریکا به مناسبت هفتادمین سالروز دیدار سربازان شوروی و آمریکا در پل رودخانه الب در آلمان (در اواخر جنگ دوم جهانی) است؛ در بیانیه به نقش بسیاری از کشورها و ملت‌ها در پیروزی و قربانی شدن میلیون‌ها سرباز و غیرنظامی در مبارزه با آلمان نازی اشاره شده بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در بیانیه روسای جمهوری روسیه و آمریکا به الب اشاره شده اما در توئیت کاخ سفید فقط روحیه آمریکایی مورد تاکید قرار گرفته است. دربیانیه روسیه و آمریکا از الگو برای اتحاد کشورها سخن گفته شده و در توییت کاخ سفید همه کشورهای پیروز به غیر از آمریکا و انگلیس حذف شده‌اند.

وی در ادامه نوشت: این اقدام کاخ سفید جعل واقعیت، تحریف تاریخ و تمسخر دیگران است و زمانی که یک نهاد رسمی که خود را رهبر جهان آزاد و مدافع دمکراسی و مبارز سازش ناپذیر با جعل خبرها می‌خواند دست به چنین کاری می زند نباید با آن کنار آمد.

پربیننده ترین خبرها