استیو منوچین: وضع اشتغال در آمریکا ممکن است بدتر شود

استیو منوچین: وضع اشتغال در آمریکا ممکن است بدتر شود
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 08:05

وزیر خزانه‌داری آمریکا از تصمیم دولت برای کاهش مالیات‌ها خبر داد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، به‌دنبال اعلام افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۱۴.۷ درصد در ماه آوریل، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد وضعیت اشتغال در کشور احتمالا بدتر خواهد شد.

استیون منوچین به شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» گفت دولت فدرال در نظر دارد کمک‌های مالی بیشتری برای جلوگیری از تبعات شیوع کرونا اختصاص دهد، اما به ایالت‌هایی که وضعیت اقتصادی را در دوران شیوع کرونا به خوبی مدیریت نکرده‌اند، کمک مالی نخواهد شد.

او همچنین از تصمیم دولت برای کاهش مالیات‌ها خبر داد.

نرخ بیکاری در ایالات متحده به بدترین وضعیت خود از زمان «رکود بزرگ» در دهه ۱۹۳۰ رسیده است. نرخ بیکاری در آمریکا در ماه فوریه فقط ۳.۵ درصد بود.

گزارش‌های رسمی حاکی است که فقط در ماه آوریل ۲۰ میلیون شغل در آمریکا از بین رفته و شمار کسانی که درخواست وام بیکاری کرده‌اند به بالای ۳۳ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس گزارشی که وزارت کار آمریکا منتشر کرده است، شیوع کرونا به همه بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشور لطمه زده، اما بیشترین تاثیر کرونا بر روی بخش‌هایی نظیر رستوران‌ها و خدمات تفریحی بوده است.

این گزارش می‌گوید در ماه آوریل نرخ بیکاری ۱۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۴.۷ درصد رسیده است. شمار بیکاران در ماه گذشته نیز ۲۳.۱ میلیون نفر شده است.

پربیننده ترین خبرها