سرنوشت ولیعهد سابق سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام

سرنوشت ولیعهد سابق سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 10:26

اداره کل زندان‌های عربستان سعودی اخبار مربوط به سکته قلبی ولیعهد سابق این کشور را که گفته می‌شود از دو ماه پیش در زندان به ‌سر می‌برد، نادرست اعلام کرده است.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش آناتولی، اداره کل زندان‌های سعودی- وابسته به وزارت کشور- عصر دیروز ادعا کرد که حساب کاربری رسمی آن در توییتر "هک و اطلاعاتی نادرست در آن منتشر شده است".

ساعاتی پیش از صدور این اعلامیه در صبح یکشنبه این حساب کاربری از وخامت حال شاهزاده "محمد بن‌نایف" ولیعهد پیشین سعودی خبر داده بود، که طبق گزارش‌های رسانه‌های غربی، از دو ماه پیش در زندان به‌‌سر می‌برد.

در این توئیت آمده بود: محمد بن نایف بن عبدالعزیز دچار حمله قلبی و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.

در همین حال، حساب کاربری "العهد الجدید" در واکنش به خبرها درباره وضعیت جسمی بن‌نایف در زندان، خبر سکته قلبی این شاهزاده عزل‌شده را تایید کرد و افزود این اتفاق "به دلیل سهل‌انگاری عمدی تیم پزشکی انجام شده و اکنون وی تحت مراقبت‌های پزشکی است".

فعالان می‌گویند این نخستین اعتراف مسئولان سعودی به بازداشت بن‌نایف است، برخی دیگر نیز صحت و سقم این توییت را زیر سوال برده‌اند.

شاهزاده بن‌نایف که پیش از ولیعهد و معاون نخست‌وزیر و نیز وزیر کشور بود در ژوئن سال 2017 و دو سال پس از تصدی مقام ولیعهدی توسط "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه برکنار شد و "محمد بن‌سلمان" پسر ملک سلمان جایگزین وی شد.

ریاض تاکنون به گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره بازداشت بن‌نایف واکنشی نشان نداده است ولی معمولا می‌گوید که این گزارش‌ها "شایعه‌سازی و دروغ‌هایی هستند که هر از گاهی این کشور پادشاهی را هدف قرار می‌دهند".

ولیعهد سعودی شماری از شاهزاده‌های برجسته را بازداشت کرده؛ چرا که معتقد است آنها به دنبال کودتا در کشور هستند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها