مبتلایان به کرونا در انگلیس به ۲۲۰ هزار نفر رسید

مبتلایان به کرونا در انگلیس به ۲۲۰ هزار نفر رسید
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 17:26

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۲۰ هزار نفر رسیده است.

العالم - اروپا

وزارت بهداشت انگلیس در پیامی توئتیتری اعلام کرد: تاکنون ۳۱۸۵۵ نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به ویروس مهلک کرونا جان خود را از دست داده اند.

بر اساس بیانیه توئیتری وزارت بهداشت انگلیس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۲۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. همچنین، در همین بازه زمانی، ۲۶۸ بیمار بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۲۱۹۱۸۳ نفر و تعداد موارد فوتی نیز به ۳۱۸۵۵ نفر افزایش یافته است.

این در حالیست که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دیروز یکشنبه از کاهش تدریجی محدودیت‌های اعمالی درباره کرونا خبر داده بود.

وی در سخنانی گفت که در حال حاضر اقدامات قرنطینه عمومی در این کشور رفع نخواهد شد؛ اما در عین حال به طرح‌هایی برای کاهش تدریجی برخی تدابیر در این خصوص اشاره کرد.

جانسون افزود: اقداماتی که دولت انجام داد مانع وقوع فاجعه در کشور شد که می‌توانست طبق یک سناریو به حدود نیم میلیون کشته برسد. پایان قرنطینه عمومی طی این هفته زمان مناسبی نیست و به جای آن گام‌های دقیق اولیه برای اصلاح تدابیرمان را اتخاذ می‌کنیم. از روز دوشنبه افرادی که قادر به کار در منزل نیستند می‌توانند به محل کار خود بروند. همچنین از چهارشنبه به افراد اجازه داده خواهد شد تا زمانی که به توصیه‌های فاصله گذاری اجتماعی توجه می‌کنند بدون محدودیت زمان در هوای باز حضور یابند. می‌توان در پارک محلی آفتاب گرفت و به دیگر مسیرها رانندگی کرد و تنها با افراد خانواده ورزش کرد.

مهر

پربیننده ترین خبرها