اختلاف دولت ترامپ و رژیم صهیونیستی بر سر طرح الحاق اراضی فلسطین

اختلاف دولت ترامپ و رژیم صهیونیستی بر سر طرح الحاق اراضی فلسطین
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 20:09

رسانه‎های عبری‎زبان با اعلام اینکه واشنگتن در برهه کنونی با طرح یک‌جانبه تل‎آویو مبنی بر الحاق مناطقی در کرانه باختری مخالف است، هدف از سفر برنامه‌ریزی‎ شده وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی را تلاش وی برای نجات طرح صلح ادعایی "معامله قرن" عنوان کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، گزارش رسانه‎های عبری‎زبان حاکی‎ست که دولت "دونالد ترامپ" رئیس‎جمهوری آمریکا با اقدام تل‎آویو برای اجرای طرح الحاق مناطقی در کرانه باختری در برهه کنونی مخالفت می‎کند؛ چرا که معتقد است الحاق یک‎جانبه‎ای که دولت اسرائیل در مسیر آن گام برمی‎دارد به طرح صلح ادعایی آمریکا، موسوم به "معامله قرن" ضربه خواهد زد.

"شلومو شمیر" خبرنگار روزنامه عبری‎زبان "معاریو" در نیویورک خاطرنشان کرد که هدف از سفر برنامه‎ریزی شده "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به تل‎آویو طی هفته جاری- که نخستین سفر خارجی وی از زمان شیوع ویروس کرونا محسوب می‎شود، انتقال موضع آمریکا درباره مساله "الحاق" به مسئولان اسرائیلی است.

شمیر به نقل از دیپلمات‎هایی در نیویورک افزود، هدف اصلی سفر پمپئو این است که ا"بنیامین نتانیاهو" نخست‎وزیر اسرائیل را متقاعد کند تا طرح الحاق را به زمانی نامعلوم موکول و یا تعلیق کند.

طبق این گزارش، به رغم این‌که مسئولان آمریکایی از جمله خص پمپئو می‎گویند که "الحاق تصمیمی صرفا اسرائیلی است" و دولت اسرائیل باید این طرح را طبق سیاست‎ها و استراتژی‎های خود اجرا کند ولی دونالد ترامپ با تصمیم یک‌جانبه اسرائیل مبنی بر الحاق بخش‎هایی از کرانه باختری مخالف است.

شمیر به نقل از کارشناسانی در کاخ سفید، احتمال می‎دهد که طرح صلح ادعایی آمریکا، "معامله قرن"، بعد از انتخابات در اسرائیل و تشکیل دولت جدید وارد مرحله اجرای عملی می‌شود.

به نوشته این روزنامه، ترامپ بر این باور است که اقدام تل‎آویو به الحاق یک‎جانبه مناطقی در کرانه باختری و تحمیل حاکمیتش بر آنجا شدیدترین ضربه را به شانس اجرای "معامله قرن" با مشارکت طرف فلسطینی، وارد خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها