برگزیت| رهبر حزب کارگر انگلیس با تمدید زمان مذاکره با بروکسل مخالفت کرد

برگزیت| رهبر حزب کارگر انگلیس با تمدید زمان مذاکره با بروکسل مخالفت کرد
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 19:36

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، از آنجا که دولت مدعی است می‌تواند تا پایان سال جاری با بروکسل به توافق پسابرگزیت دست یابد با تمدید مهلت آن موافق نیست.

العالم - اروپا

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس با تمدید مهلت انجام مذاکرات پسابرگزیت با اتحادیه اروپا مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، استارمر روز دوشنبه گفت: «دولت می‌گوید مذاکرات و رسیدن به توافق را تا پایان سال محقق خواهد کرد. همواره معتقد بوده‌ام این زمان کافی نیست و [اتمام مذاکرات تا پایان سال] غیرممکن است».

رهبر بزرگ‌ترین حزب اروپایی گفت، ترجیح می‌دهد «این مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شوند».

وی افزود: «دولت می‌گوید تا پایان سال می‌تواند این کار را به سرانجام برساند. پس بگذارید ببینیم چگونه پیش خواهند رفت. هنوز زمان زیادی تا ماه دسامبر باقی است».

مردم بریتانیا در یک همه‌پرسی که سال ۲۰۱۶ برگزار شد، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای سال جاری میلادی پس از کشمکش‌های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

حزب کارگر تا پیش از تصویب نهایی توافق برگزیت در پارلمان انگلیس در تلاش بود یک همه پرسی دوم در این رابطه برگزار کند اما در انجام آن ناکام ماند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها