بازداشت 15 داعشی در نینوی توسط الحشد الشعبی

بازداشت 15 داعشی در نینوی توسط الحشد الشعبی
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 - 14:45

نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند در استان نینوی و در جریان عملیات رمضان، پانزده عنصر داعش را بازداشت کنند.

العالم - عراق

«وعد محمود القدو» فرمانده لشکر 30 در سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) امروز سه‌شنبه به تشریح نتایج عملیات «رمضان» پرداخت.

القدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان تعقیب مستمر عناصر تروریستی داعش، فرماندهی عملیات لشکر 15، ساعت آغاز عملیات بازداشت تروریستها در نینوی را تعیین کرد.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از این فرمانده عراقی گزارشی داد که پس از تعیین ساعت عملیات، محل حضور تروریستها در منطقه نینوی مشخص شد. عناصر داعش از این منطقه به عنوان پناهگاه امنی برای فعالیت عناصر غیر فعال خود استفاده می‌کردند.

وی تأکید کرد، نام این عملیات، مزین به ماه مبارک رمضان است که با موفقیت انجام گرفت و در جریان آن، 15 داعشی بازداشت شدند.

القدو خاطر نشان کرد: «این پیام اطمینان‌بخش را به ساکنان نینوی می‌دهیم که الحشد و نیروهای امنیتی به صورت متحد با هم کار می‌کنند و چشم بیدار علیه تروریسم و تمامی کسانی هستند که خواستار ضربه زدن به امنیت استان هستند.

در همین ارتباط، «صادق الحسینی»، فرمانده میدانی الحشد الشعبی عراق گفت که نیروهای الحشد در عملیات ضد تروریستی خود در استان دیالی از مخفیگاه‌های زیرزمینی تروریست‌ها، بمب‌هایی به وزن ۳۰ کیلوگرم قدرت تخریبی پیدا کرده‌اند. به گفته وی این بمب‌ها علاوه بر بمب‌های سبک‌وزنی هستند که علیه انسان و خودروها استفاده می‌شود.

او افزود: «آزمایش‌ها و بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که این بمب‌ها تولید داعش نیستند و این مسئله دلیلی است بر اینکه عناصر باقی مانده داعش برای ساخت این بمب‌ها مورد حمایت خارجی‌ها هستند».

این فرمانده عراقی تأکید کرد، اینکه عناصر داعش به کمک‌های مالی کشورهای خارجی دست می‌یابند، موثق است.

طی یک ماه گذشته برخی از مناطق استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک (مرکز) و الانبار و نینوی (شمال و غرب عراق) شاهد ازسرگیری فعالیت‌های عناصر باقی‌مانده داعش و درگیری آن‌ها با نیروهای عراقی بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها