نظرسنجی: افزایش نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ

نظرسنجی: افزایش نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 - 09:04

بر اساس یک نظرسنجی، نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد دونالد ترامپ رو به افزایش است.

العالم _ آمریکا

به گزراش العالم به نقل از رویترز، بر اساس یک نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس، ماه گذشته نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- در میان شهروندان ایالات متحده افزایش یافت. در میان رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده، ترامپ هم‌اکنون ۸ درصد از جو بایدن -- رقیب انتخاباتی‌اش از حزب دموکرات -- عقبتر است و دلیل این امر نیز افزایش آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ محسوب می‌شود.

بر اساس این نظرسنجی که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه انجام شد، ۴۱ درصد از آمریکایی‌های بالغ از عملکرد ترامپ رضایت دارند که در قیاس با نظرسنجی مشابه ماه گذشته، ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین ۵۶ درصد از عملکرد ترامپ ناراضی هستند که از افزایشی ۵ درصدی در قیاس با ماه گذشته حکایت دارد.

در همین نظرسنجی ۴۶ درصد گفتند در انتخابات سوم نوامبر (سه‌شنبه ۱۳ آبان) به جو بایدن رأی خواهند داد. این رقم برای دونالد ترامپ تنها ۳۸ درصد است. همچنین تعداد افرادی که معتقدند عملکرد ترامپ برای مهار ویروس کرونا نامطلوب بوده است در قیاس با افرادی که عملکرد او را در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ مناسب می‌دانند، ۱۳ درصد بیشتر است. ترامپ در ابتدا ویروس کرونا را تهدیدی جدی ارزیابی نکرده بود؛ ویروسی که تا کنون در آمریکا بیش از ۸۲ هزار نفر قربانی گرفته است. آمریکا از این حیث در جهان رتبه نخست را در اختیار دارد.

در نظرسنجی آنلاین رویترز و ایپسوس، ۱۱۱۲ نفر شرکت کردند.

پربیننده ترین خبرها